Förslag: Kunna välja om kanaler ska pauseras vid t. ex. telefonsamtal

Hej,

Jag skulle önska att direktsändning fortsätter även efter att jag tagit emot telsamtal etc.

Dvs om jag lyssnar på direktsändning som pausas pga inkommande telefonsamtal ska appen därefter gå tillbaka till direktsändningen när samtalet har avslutats.
Scenario: När sändningen fortsätter kan ju programledaren nämna att klockan är t ex 07.25 men i själva verket är ju klockan 07.28, och den skillnaden kan ju spela stor roll ibland.

Detta kan ju förslagsvis vara en inställning som användaren själv kan välja, dvs välja om återgå till direktsändning eller fortsätta där sändningen avbröts.

Annars tack för en suverän app! 😀

Mvh Anders

Kommentarer

  • Hej Anders!

    Att en kanal återansluter "där du blev avbruten" istället för "direkt" är något många lyssnare uppskattar, men självfallet ska denna funktion inte vara ett hinder för dig som vill höra det som sänds just nu.

    Det finns därför en knapp (med en gul ram på bilden nedan) för att du enkelt ska kunna välja att återgå till direkt-läget efter ett avbrott:

    Löser denna knapp ditt behov?

    Önskemålet om att själv kunna bestämma hur man ska ha det, har jag framfört till app-utvecklarna.

    Annika Webbmaster
  • Hej Annika!

    Ledsen för sen respons men stort tack för svar!
    Javisst, jag brukar använda knappen för direktsändning men ofta händer det att jag avslutar ett samtal, och radiouppspelningen tar helt enkelt vid där slutade och jag glömmer att aktivt gå tillbaka till direktsändningen.
    Fick jag välja skulle jag hellre se en knapp som låter mig återgå till tidpunkten där uppspelningen avbröts. I annat fall ska uppspelningen ta vid där den befinner sig i realtid, dvs fortsätta direktsändningen.

    Men kanske det allra bästa är som sagt en fast grundinställning som varje lyssnare kan göra efter eget tycke.

    Mvh Anders
  • Hej,

    Jag har precis samma önskan som Anders.
    Ett alternativ är att i inställningarna kunna välja om spelaren ska fortsätta där sändningen pausades eller fortsätta med direktsändningen.

    MVH/ Jacob

  • Tack!

    Att lyssnarna själva ska kunna ställa in om de föredrar att ljudstömmen återansluter i liveläge eller där de blev avbrutna är ett realistiskt förslag som vi förstår nyttan med, det vill säga sådant vi vill förverkliga.

    Däremot tror jag inte att detta förslag ligger med bland de saker som är inplanerade under den närmaste tiden. Vid nästa möte med app-teamet påminner jag om förslaget. Jag vill dock inte väcka falska förhoppningar, utan vara tydlig med att vi har kreativa lyssnare och som ständigt fyller på listan med saker vi borde förbättra i appen, så många bra förslag kan bli liggande frustrerande länge innan de blir verklighet.

    Tills vidare påminner jag därför om knappen för att snabbt nå direkt-läget.
    Annika Webbmaster
  • Hej Annika, och härligt att höra! 😀
    Vi får se när i tiden funktionen kan komma då, men bra att den finns med i er backlog.

    Mvh Anders
  • Hej Annika. Skulle också gärna se att den här funktionen läggs till, alltså en inställning om att man vill att appen fortsätter med direktsändning.
    M.v.h en annan Anders

  • Tack för den återkopplingen!

    Jag tycker, som sagt, att det här är ett bra förslag. Det är dock inte jag, utan app-teamet, som prioriterar vilka funktioner vi ska satsa på - och i vilken ordning. Det i sin tur styrs av flera saker (vilka behov förslaget löser, om det sammanfaller med en del av appen vi "ändå arbetar med", hur det ligger i fas med beställningar vi får internt och med krav som kommer utifrån etc etc.)

    Varje vecka har jag möte med app-teamet om mer akuta problem. Förbättringsförslag kikar vi på mer sällan, men under nästa vecka ska vi ha ett möte om "appens form och funktion" och då påminner jag om detta önskemål!
    Annika Webbmaster