Digitaliseringen

Hej,
Har Tv via Comhem och fått info om kommande digitalisering den 8:e september.
Läste att det även gäller FM radio. Min fråga är, jag har en ”vanlig” radio med kontakt i ett vanligt vägguttag med vridbart reglage för att hitta frekvenserna. Kommer även denna radio att sluta fungera, eller gäller det bara om man lyssnar på FM radio via TV-uttag?
Tack på förhand! Louise

Kommentarer

  • Hej
    Om du har en radio med en luftantenn, alltså en tunn sladd eller en metallpinne, så påverkas den inte, utan det är bara om du använder en antennsladd, om jag har förstått det rätt.

    mvh