Dela program: råkade välja "dela alltid med ..."

Hej! Jag ville dela ett fantastiskt program från Vetenskapsradion idag och då de jag tänkte dela med har WhatsApp, så tryckte jag på dela alltid med WhatsApp. MEN nu kan jag bara dela med WhatsApp. Hur återställa? Har en Sony Xperia, ganska ny.

Kommentarer

  • Hej Ingrid!
    Du återställa så att du får fler appar att välja mellan. Rensa en apps standardinställningar
    1. Öppna appen Inställningar på telefonen.
    2. Tryck på Appar och aviseringar.
    3. Tryck på WhatsApp. (Om den appen inte syns trycker du på Visa alla appar eller Appinformation).
    4. Tryck på Avancerat -> Öppna som standard -> Rensa standardinställningar
    Det kan se lite olika ut på olika telefoner, så jag hoppas att beskrivningen går att följa!
    Annika Webbmaster