Dela program från SR Play: Når bara alternativet Messenger

När jag väljer att Dela så hamnar länken i Messenger. Jag kan inte välja hur jag ska dela. Nu ville jag dela till Whatsapp. Hur gör jag det? Jag vill kunna skicka till olika appar o sms tex.

Kommentarer

  • Hej Susanne!

    Åh, det där är ju irriterande!

    Förmodligen har du någon gång delat innehåll till just Messenger, och då råkat ställa in Alltid istället för Bara en gång.

    Se här:

    Jag tycker att det låter som en rimlig förklaring! I så fall kan du återställa så att du får fler appar att välja mellan så här:

    1. Mobilens inställningar
    2. Appar och aviseringar
    3. Trepunkts-meny
    4. Återställ inställningarna
    Hoppas att det var så pass enkelt att åtgärda! Hör av dig annars och berätta vilken telefonmodell du har, så att vi kan undersöka hur man gör hos just dig!
    Annika Webbmaster
  • Samsung Galaxy A8 (2018)
  • Hej Susanne!

    Tack. Även jag har en Samsung, jag tror att min kollega Annikas beskrivning ovan bör fungera för att återställa inställningen och därefter kunna dela till exempelvis Whatsapp. Så testa gärna följande:

    1. Mobilens inställningar
    2. Appar
    3. Trepunkts-menyn (De tre prickarna uppe i högra hörnet)
    4. Återställ appinställningar

    Återkom gärna och berätta om lösningen fungerar, annars får vi testa vidare!

    Ted Supportansvarig (ej kvar på Sveriges Radio)
  • Då återställer jag ju mina inställningar för alla appar o det vill jag ju inte
  • Hej igen Susanne!

    I så fall skulle jag nog säga att det bästa alternativet är att avinstallera SR Play-appen och därefter ladda ner den i telefonen på nytt. På så sätt försäkrar du dig i alla fall om att den enda appen som påverkas är just SR Play och ingen av dina övriga appar. Nackdelen är ju så klart att nedladdade och listade avsnitt försvinner, men det brukar gå ganska snabbt att leta upp dessa avsnitt samt följa dina favoritprogram på nytt.

    När du sedan ska dela innehåll från appen är det viktigt att, som Annika skrev, välja Bara en gång första gången du delar.
    Ted Supportansvarig (ej kvar på Sveriges Radio)
  • Detta fungerade inte
  • Hej igen Susanne!

    Ok, vi får testa oss fram för att försöka hitta en lösning. Som min kollega Annika skrev så misstänker även jag att du någon gång förmodligen delat innehåll till Messenger, och då råkat ställa in Alltid istället för Bara en gång.

    Men testa gärna följande:
    1. Mobilens inställningar
    2. Appar
    3. Välj standardappar (Överst på sidan)
    4. Öppna länkar
    Gå sedan in i Messenger och bocka ur alternativet Öppna länkar som stöds. Gå därefter in i SR Play och testa att dela något klipp eller sändning. Messenger bör nu vara borta som alternativ att dela till, är de andra alternativen nu tillbaka och valbara eller finns det inga alternativ alls att dela via?

    Ted Supportansvarig (ej kvar på Sveriges Radio)
  • Klockrent nu får jag välja igen. Tack!
  • Bra att det fungerar som vi tänkte oss, och tack för att du vill dela  vårt innehåll!
    Annika Webbmaster