Dålig mottagning av P4 Skaraborg

Åker mellan Habo och Tibro flera gånger i veckan, jag vill höra på radio skaraborg även när jag lämnar Habo, jag hör ett väldigt brus tills jag kommer strax norr om  Brandstorp sen hör jag P4 skaraborg bra.Det konstiga är att i min bostad hör jag P4 Skaraborg bra.Det måste vara väldig dålig styrka på P4 Skaraborg för jag har provat och höra på P4 Jönköping och den hör jag bra även vid Hjo även radio Östergötland hörs bra. Så ha lite  mer styrka på utsändningen.

Kommentarer

  • Hej igen!

    När du är i Habo befinner du dig i Jönköpings län och där är P4 Jönköping den lokala kanalen. Du kan inte ta in P4 Skaraborg där med bilens FM-mottagare. Det kan du bara göra när du är i P4 Skaraborgs sändningsområde.

    På samma vis kan man inte lyssna på P4 Jönköping i en FM-radio i Tibro, eftersom det är P4 Skaraborg som är den lokala kanalen i Tibro.

    På en del orter går det att höra ett par olika P4-kanaler, som i ditt exempel där du i Hjo kan få in både P4 Skaraborg, P4 Östergötland och P4 Jönköping. Det vanligaste är dock att man endast kan nå en P4-kanal brusfritt. I Tibro kan du lyssna på P4 Skaraborg, men inte på P4 Jönköping, och i Habo hör du P4 Jönköping men inte P4 Skaraborg.

    Ett tips är att du kan höra P4 Skaraborg var som helst i världen med mobilappen Sveriges Radio Play. Du kan alltså lyssna på P4 Skaraborg även i Habo med mobilen, eftersom det inte är FM-radion du då lyssnar på, utan över webben. (Det fungerar alltså att lyssna på P4 Skaraborg även i exempelvis Spanien!)

    Har du fler frågor om utsändningen så är det Teracom du ska vända dig till:
    Kontakta Teracom
    Annika Webbmaster