DAB-problem (behöver ofta göra en ny SCAN)

Några gånger i månaden så tystnar alla kanaler i min radio i hemmet. Gör då en SCAN och då funkar det igen. Varför?
Bor i Solna.

Kommentarer

  • Oj, det lät ju inget vidare - men är inget jag känner igen sedan tidigare.

    1. Vad är det för DAB-mottagare?
    2. Vet du om det även gäller de kommersiella DAB-kanalerna?
    3. Hur länge har det varit så här?
    Annika Webbmaster
  • Är en Exibel. Sedan ungefär 3 månader sedan började problemet. Gäller både Sveriges Radio och kommersiella kanaler.
  • Ok!

    Eftersom det drabbar DAB i stort och inte just Sveriges Radios innehåll, så bör du rapportera in detta till Teracom!
    teracom.se/privat/radio/rapportera-mottagningsproblem-radio/

    Det är Teracom som har hand om utsändningen av både DAB och FM.
    Annika Webbmaster
  • Hej igen!

    Hade Teracom några bra tips?
    Annika Webbmaster
  • De hänvisade till Sveriges Radio. Köpte en ny radio. Fungerar bättre än den förra som bara var 2 år gammal.
  • Så tråkigt - men bra att du inte fick samma problem med den nya radion!
    Annika Webbmaster
  • Nja. Började krångla idag igen. Flera gånger hittills och klockan är bara 10.30
  • Den här gången verkar det inte vara radiomottagaren. Så här står det på Teracoms sida med driftinformation:
    Planerat arbete pågår till idag kl 16:00 och påverkar radio i Stockholms län
    Detaljer (+)Påverkade master:
    Stockholm/Kaknäs, Stockholm Nacka, Stockholm/Marieberg och Södertälje Ragnhildsborg

    Påverkan:
    Avbrott
    Även andra lyssnare har rapporterat in DAB-problem.
    Annika Webbmaster
  • Tack för svar 😀
  • Hej igen!

    En del lyssnare har inte fått igång våra DAB-kanaler igen efter avbrottet den 16 juni. Om du har detta problem, så tipsar Teracom om att göra en ny kanalsökning.
    Annika Webbmaster