Casting via iPhone

Jag har en förstärkare (NAD C338) med inbyggd chromecast och den är kopplad till Google Home i min iPhone. Använder appen SR Play och det har gått alldeles utmärkt att spela upp program från appen i min stereoanläggning fram till idag (tisdag 11/1). Nu funkar det plötsligt inte. Spotify funkar däremot. Vad har hänt? Går det att lösa? Har ingen smart högtalare som jag kan ta till istället.

Kommentarer

  • Oj, det behöver vi lösa!

    Vad är det som händer? Saknas casting-symbol, eller finns den där, men fungerar inte?

    Är det någon skillnad mellan om du spelar upp en kanal eller ett program i efterhand?
    Annika Webbmaster
  • Tips att testa tills vi har löst problemet:

    Kan du starta ett ljud Sveriges Radio Play och sedan gå till Google Home-appen, klicka på NAD bland visade enheter, och sedan klicka på knappen "casta ljudet"?

    Jag har för mig att detta fungerar även om det inte går att casta från en viss app.
    Annika Webbmaster
  • Castingsymbolen finns och jobbar en stund men verkar inte hitta NAD. Ingen av kanalerna i SR Play funkar. När jag spelar upp ett program i appen och går in i Google Home finns ingen kontakt mellan SR Play och NAD och jag uppmanas att ansluta NAD till WiFi. När jag sen går in i Spotify fungerar allt som det ska. Felet verkar ligga i SR Play-appen.
  • Castingförsök från vår app:
    Castingsymbolen finns och jobbar en stund men verkar inte hitta NAD.
    Castingförsök från Google Home:
    jag uppmanas att ansluta NAD till WiFi

    Det saknas kontakt mellan Google Home och NAD:en, och jag misstänker att mobilen och din NAD inte är uppkopplade på samma wifi.

    Att Spotify fortfarande fungerar kan verka märkligt, men det beror på att Spotify inte använder chromecast, utan ansluts med en annan teknik, Spotify connect, där mobilens nätverk inte spelar någon roll.

    Hoppas att det var så enkelt!
    Annika Webbmaster