Casta från mobil - Uppspelning på hemskärmen

Jag har en mobilfråga.När jag castar ett av era program till min tv för att lyssna. Så funkar inte längre snabbalternativen framför låsskärmen. Dom kan vara rätt användbara när man lagt ifrån sig mobilen ett tag. Är det bara för mig det inte fungera?

Här en bild när det funkar som det ska

Kommentarer

  • Hej Adam!
    Detta behöver jag undersöka närmre innan jag kan svara på!
    1. Har detta alltså fungerat bättre tidigare? Minns du i så fall när det blev en försämring?
    2. Visst är det med AirPlay du skickar ljudet vidare?
    3. Vad är det för tv?
    Annika Webbmaster
  • 1. Vej ej. Ja det känns som det borde fungera.
    Jag kan testa med andra vanliga appar om det går. Har ni också möjlighet att testa?
    2. Chromecast, ingen airplay
    3. Philips smart tv
  • Tack!

    Vi ska absolut kika på detta, men jag kan inte lova att vi kommer att kunna lösa det. Att då veta om det är ett problem som alltid har funnits eller om det har uppstått nyligen förenklar givetvis.

    På din bild ser det ut som om det är tekniken AirPlay du använder, men där kanske du skickade ljudet till en annan enhet än TV:n? Vår Iphone-app har stöd för båda teknikerna (a på bilden är symbolen för AirPlay och b är för Chromecast):

    Det finns fler sätt att ta del av vårt innehåll. Vi har bland annat en app för Android-TV som bör fungera i en Philips smart-tv. Har du testat den? Den kanske fungerar bättre hos dig än att spela upp ljudet i mobilappen och sedan skicka detta vidare.

    Annika Webbmaster
  • Jag ska testa att ladda hem appen - om jag inte redan har den på min tv. Och Nej jag använder inte airplay. Jag kör chromecast. Vet att ikonen syntes i hörnet där. Kan inte svara på varför- en chromecast logga vore mer relevant.

    Det var mer ett förslag på förbättrning
    Eller fråga om det är bara för mig
  • När jag undersökte en annan lyssnares problem såg jag en sak som kanske kan förklara varför vi ser "AirPlay-loggan" hos dig. Samma symbol verkar nämligen användas även när man ansluter via Bluetooth, se här:
    Ställa in och använda på Bluetooth-tillbehör på iPhone (mellanrubriken Spela upp ljud från iPhone på en Bluetooth-ljudenhet).

    Det kanske är Apples sätt att vissa att "ljudet spelas på en annan enhet", oavsett vilken teknik som är inblandad?
    Annika Webbmaster