CarPlay kan inte ansluta

Hej jag har Apple Carplay i bilen. (BMW , Connected drive) Där finns en app som heter SR Där har jag kunnat spela upp alla olika program via SR. Men nu funkar det inte längre ?? Varför ,, ????

Kommentarer

  • Hej Rolf!

    Förmodligen har din Iphone uppdaterats till det nya Ios 15, med vilket vår CarPlay-tjänst inte fungerat så bra.

    I den senaste versionen av Sveriges Radio Play, 21.9.12, har vi dock åtgärdat detta, så när du uppdaterar appen, löser det sig. Den versionen finns ute, men "sipprar ut" till oss användare i lite långsam takt. Du kan dock själv leta upp Sveriges Radio Play i App Store.

    När du kommer till vyn där det finns en knapp "Öppna" så ska du inte trycka på den, utan på app-ikonen (se bilden). Då kommer du till appens egen sida och kan välja att uppdatera:

    Hör av dig om det inte hjälper!

    Annika Webbmaster