carplay i nedkopplat läge

hej, inte en fråga, utan mer "förbättringsförslag":

• om jag är "offline"
• lyssnar på nedladdat avsnitt på mobil
• sen sätter mig i bil och vill fortsätta (still offline)

så är det struligt.
jag måste göra om all "navigering i appen".
precis som om appen kräver internet när jag kopplar in carplay. annars bråkar den

Kommentarer

  • Hej Klas!

    När du sätter dig i bilen och vill fortsätta lyssna på ditt nedladdade avsnitt, behöver du då leta upp avsnittet på nytt för att sedan starta det? Och, när du väl startar avsnittet i bilen, påbörjas det då ifrån rätt tidpunkt eller startar det om från början?

    Ted Supportansvarig (ej kvar på Sveriges Radio)
  • appen vet egentligen vad den ska göra.
    den vill fortsätta spela från rätt plats.
    jag brukar öppna mobilen och bara klicka "play".
    men, funkar oxå att leta reda på avsnittet i carplay (fast, fler steg än "bara öppna app på mobilen")

    känns som appen kommer "ur gängorna" när den inte kan koppla upp sej på nätet när jag pluggar i carplay
  • Tack för info. När du lyssnar på program och är uppkopplad, fungerar övergången till CarPlay bättre då?
    Ted Supportansvarig (ej kvar på Sveriges Radio)
  • japp. då funkar det flawless
  • Bra!

    Du nämnde att du behöver göra om navigeringen i appen när du ska ansluta till CarPlay utan uppkoppling, räcker det att trycka på Play-knappen för att starta avsnittet från rätt ställe eller behöver du göra fler saker i appen för att återgå till uppspelningen i CarPlay? Anledningen till att jag frågar är att jag vill kunna förklara för utvecklarna specifikt vilken problematik som uppstår vid anslutning utan uppkoppling.

    Ted Supportansvarig (ej kvar på Sveriges Radio)
  • det "finns ingen play knapp".
    se bifogade screenshots från carplay.
    bifogar oxå en bild av hur appen såg ut på telefonen när jag klev in i bilen.

    och, förtydligande av när det händer
    • har wifi
    • lyssnar på ngt nedladdat
    • kliver in i bil (kommer utanför wifi, och inget  mobilnät)
  • Tack! Jag kommer att framföra detta till våra utvecklare. Vi uppskattar att du kontaktar oss gällande funktioner som kan förbättras, då vi hela tiden arbetar på att göra appen så användarvänlig som möjligt.
    Ted Supportansvarig (ej kvar på Sveriges Radio)