Carplay: Lägg till extrakanaler (sportsändningar)

Kan ni inte ordna så att extrasändningar kan komma in i Carplay ? Tex så man kan lyssna på SHL matcher i dess helhet?.

Kommentarer

  • Tack, Andreas!

    Med tanke på hur min mycket idrottsintresserade far brukade leva sig in i matcher med sina favoritlag, både i med- och motgång, undrar jag om detta verkligen är bra att kunna lyssna medan man kör ... 😋 Fast det är förstås bättre för trafiksäkerheten om det går att lyssna i Carplay, än att dessutom behöva mixtra med mobilen ...

    App-teamet får del av förslaget.
    Annika Webbmaster
  • Hur går det med detta förslag?
  • Ja, detta gick inge bra. Vet ej om ni får detta.
    Detta är jättedåligt av er.
    Jag tycker ni ska skapa en sportkanal.
    Det går inte att lyssna på nyheter, trafik varningar osv.
  • Varför kan man inte lyssna på extrasändning  med journalist på plats, ifrån matchen Malmö vs  Skellefteå aik
  • Hej Anders!

    Matcherna sänds inte längre på webben i samma utsträckning som tidigare. Texten jag citerar nedan gäller visserligen Allsvenskan, men jag skulle tro att det är av samma skäl vi inte längre bevakar SHL-matcher på det vis vi tidigare gjort:
    Från och med säsongen 2021 extrasänder Radiosporten inte de allsvenska matcherna digitalt på samma sätt som tidigare. Publikintresset har tyvärr visat sig vara för lågt för att det ska vara motiverat att sända alla matcher. Istället kan den lokala P4-kanalen bestämma om det finns vissa matcher som av olika skäl bedöms som extra intressanta.

    Radiosporten är så klart på plats precis som tidigare och rapporterar regelbundet från alla matcher i Sportextra, där den stora publiken finns.
    Extrasändningar från Allsvenskan
    Har du frågor om det, så kontakta antingen Radiosporten, radiosporten@sverigesradio.se, eller Lyssnarservice, lyssnarservice@sverigesradio.se

    (Detta forum är till för teknisk support på Sveriges Radios webbtjänster, så denna fråga ligger lite utanför vad vi kan svara på.)
    Ted Supportansvarig (ej kvar på Sveriges Radio)