Avsnitt saknas bland "Nya avsitt" på Min sida

Detta inlägg är utbrutet från en tråd om en bugg som nu är löst.

-------

Fungerar för mig också nu. Det enda kvarvarande felet är att inte alla nya program hamnar på min lista över ospelade avsnitt. För tillfället är det ”Spanarna” som inte hamnar där. Övriga program som jag följer verkar däremot dyka upp. För Spanarna var det fel både igår och för förra veckans avsnitt

Man kan spela upp avsnitten genom att först gå in i sidan för programmet. Där syns det nya, ospelade, avsnittet och även att äldre avsnitt har spelats upp tidigare (vit linje).
(Uppdaterad )

Kommentarer

  • Tack för att ni bekräftade att felet är löst.

    Daniel:
    När det gäller Spanarna och nya avsnitt, så är det endast nya avsnitt från de program du följer som listas. Kan du ha råkat "avfölja" Spanarna oavsiktligt?

    Gå in på sidan för programmet och se om hjärtat är ifyllt:

    Ser hjärtat bara ut som en kontur, se nedan, så tryck på det för att favoritmarkera programserien på nytt. (Detta går även att ändra under trepunktsmenyn på valfritt avsnitt av Spanarna.)

    Om det inte var en så enkel förklaring, så återkom, så får vi kika närmare på problemet!

    Annika Webbmaster
  • Hej!
    Förstår att du frågar, men nej, det var inte så enkelt. Har provat att avfölja och återfölja programmet, men det hjälpte inte. Detta bekräftas även av att jag kan navigera till programmet från ”Min Sida”/”Favoritprogram”/”Program”, där Spanarna finns med i listan. Felet är bara att nya avsnitt inte läggs till i vyn ”Ospelade avsnitt” för just Spanarna. Har inte märkt av att detta fel gäller något annat program, men ska vara extra uppmärksam.

  • Mystiskt!

    Jag har inte sett andra som har detta fel - vad jag kan komma på - men skapade en egen rubrik så att eventuella andra lyssnare med samma fel kan hjälpa oss att förstå vad det är som sker här.

    Jag ser avsnitt från Spanarna i listan med nya avsnitt, men hos mig är listan med favoriter lite konstig i och med att jag ofta lägger till och tar bort program kopplat till felsökning, och inte alltid för att det är program jag följer "på riktigt".

    Att jag inte har sett andra felanmälningar ska vi nog tolka försiktigt. Eftersom felet inte är "lyssningskritiskt", utan det går bra att leta upp avsnitt manuellt, kan jag tänka mig att få tar sig tid att rapportera in det. Hade du inte redan skrivit till oss om problemet med den svarta skärmen, så kanske du inte heller hade rapporterat in det.

    Har du några ospelade Spanar-avsnitt som är så pass färska att de skulle synas i denna vy nu? Jag funderar över om det finns en fördröjning som gör att avsnitten skulle kommit in efter någon timme - men aldrig hinner göra så, för att du innan dess har betat av dem ...

    Ett långskott, jag vet, men det var den andra förklaringen jag kom på, efter den om att du av misstag klickat bort favoritmarkeringen.
    Annika Webbmaster
  • Hej!
    Ska kolla på fredag när nästa avsnitt lagts ut. Skulle möjligen kunna ha med en tidsfördröjning att göra. Brukar lyssna på fredagar, men kan avvakta denna gång för att se vad som händer. Har dock inte märkt av någon motsvarande tidsfördröjning för andra program hittills. Återkommer efter helgen så får vi se hur det gick.

  • Hej, igen!

    Då har jag loggat appens beteende under ett par helger. Har främst undersökt beteendet för de två direktsända program jag följer, Spanarna och God Morgon Världen (GMV). I loggen nedan avses hela tiden det senaste programet vid varje tillfälle.

    Vid varje tillfälle där avsnittet inte finns i "Ospelade avsnitt", finns avsnittet tillgängligt under "Program".

    Fredag 19 november 17:39: Spanarna finns inte i listan
    Fredag 19 november 19:37: Spanarna finns i listan

    Söndag 21 november 12:26: GMV finns i listan

    Fredag 26 november 20:44: Spanarna finns inte i listan.
    Lördag 27 november 08:14: Spanarna finns i listan

    Söndag 28 november 14:28: GMV finns inte i listan
    Måndag 29 november 06:40: GMV finns fortfarande inte i listan. Uppdaterar listan med nedåtsvep. GMV dyker inte upp. Dödar appen och omstartar den. GMV finns nu i listan.

    Fredag 3 december 18:28: Spanarna finns i listan.

    Söndag 5 december 12:23: GMV finns i listan

    Fredag 10 december 21:41: Spanarna finns inte i listan. Listan är tom. Nedåtsvep ger inget resultat. Dödar appen och omstartar den. Listan innehåller nu 2 program: Spanarna och Ekonomiekot Extra (som jag också följer).

    Sammanfattningsvis är funktionen inte helt pålitlig. Dessutom verkar det gamla felet med att hård omstart av appen krävs för att uppdatera listan ha återkommit.

    Vänligen
    /Daniel
  • Tack för denna kartläggning. Jag håller med om din analys att funktionen inte är pålitlig och att omstart av appen verkar krävas för att rätt information ska läsas in.

    Hoppas att app-utvecklarna snart kan förstå vad det beror på!
    Annika Webbmaster