Avsnitt i min lista blir: ej tillgängliga

Avsnitt som fortfarande ÄR TILLGÄNGLIGA i appen försvinnner rätt snabbt i "min lista" o flyttas ned i "Visa ej tillgängliga avsnitt".
Detta efter att jag läst igenom många avsnittsinnehåll och valt ut program som är intressanta. Sedan får man lång näsa...
Tex Studio Ett. Avsnitt finns tillgängliga i appen långt bakåt in i förra året.
Men i "Min lista" så har avsnitt från april i år försvunnit ned i ej tillgängliga.

Kommentarer

  • Hej Göran!

    Ge gärna exempel på drabbade avsnitt så att vi kan undersöka detta ordentligt.

    Jag misstänker att felet beror på att Studio Ett har dubbla ljudformat, där poddarna i formatet mp3 ligger ute länge ("för alltid", men det vågar jag inte skriva, eftersom tekniska lösningar förändras), medan formatet aac raderas efter 30 dagar. Felet skulle då kunna bero på att appen av något skäl har tolkat det som att "aac-versionen" har lagts till i listan och att det då blivit otillgängligt efter 30 dagar.

    Jag tar reda på om det finns något bra skäl för dessa dubbla format, som innehållsmässigt är identiska. Ur min synvinkel ökar de bara komplexiteten och medför en högre risk för att det ska bli problem.

    Tack för att du rapporterade in detta!
    Annika Webbmaster
  • Hej Göran!

    Hur har det gått för dig?Jag vill som sagt gärna få exempel på avsnitt som har drabbats av detta problem för att felsöka vidare.
    Annika Webbmaster
  • Hej  Annika
    Tack för ditt snabba och trevliga svar.
    Jag visste inte riktigt vad jag skulle svara rakt av. Men jag borde svarat och tackat åtminstone.
    Jag har bara lagt till några få avsnitt åt gången eftersom dom riskerar att bli otillgängliga.
    Men senaste veckorna har jag inte sett något avsnitt försvinna.
    jag får väl se när det gått 1 månad.
    Vore ju bra om dom kunde sluta med aac-formatet, om det är det som det beror på.
    Jag kan återkomma om avsnitt blir otillgängliga igen.
    Trevlig sommar
    Göran
  • Hej igen!

    De dubbla formaten bidrog till problemet och dessa försvinner från Studio Ett från och med i höst, ett förbättringsområde som din felbeskrivning fick oss att se. Det finns dock andra programserier där vi av olika skäl måste ha olika format, samt säkert några fler program än Studio Ett där vi har det men egentligen borde ta bort det.

    Samtidigt måste det ha varit något annat fel, i och med att vi har haft dessa dubbla filformat länge, men felet inte är känt sedan tidigare. Om det felet kvarstår, behöver vi förstås lösa det mer i grunden!
    Jag kan återkomma om avsnitt blir otillgängliga igen.
    Tack! Hör av dig om det blir problem.
    Annika Webbmaster