Aviseringar: Endast för VMA

Hej
Jag har provat lite olika inställningar men förstår inte hur jag ställer in så att jag endast får aviseringar av typen allmänheten varnas?
Conny

Kommentarer

  • Hej Conny!

    Det kanske kan se lite olika ut i olika mobiler, men om du har en Android-telefon går du in under mobilens Inställningar -> Appar -> Sveriges Radio Play -> Aviseringar -> Aviseringskategorier

    Slå på alternativet Tillåt Pushnotiser  och bocka sedan endast för Viktigt meddelande till allmänheten, se bild:

    I och med att sådana Viktiga meddelanden till allmänheten (VMA) inte skicks så ofta (ett eller två i månaden är ganska normalt), är det ju lite svårt att veta om det blivit rätt. Om du inte har fått någon VMA-notis inom tre veckor, så hör av dig så ser vi ifall det ska ha sänts någon som du inte har fått del av.

    Annika Webbmaster