Avisering om 'medieutdata'

Hej! Varje gång jag öppnar er app så får jag en avisering att den är vald som medieutdata, detta trots att jag ställt av pushnotiser. Hur blir jag av med detta? Det kommer ibland fast jag inte öppnar appen. Jag vill inte ha några notiser alls.

Kommentarer

  • Hej Linda!

    Står det verkligen att det är vår app som är vald, inte att det är din telefon (eller en viss högtalare) som är vald?

    Om du drar ned "rullgardinen" där notifikationer och snabbinställningarna finns, så ska det finnas en knapp för just Medieutdata. Där kan du välja var ljudet från en app ska spelas upp. Det är möjligt att den inställningen visas automatiskt ifall du har mer än en möjlighet vald, exempelvis om mobilen är ansluten till en högtalare eller hörapparat.

    Kan detta vara förklaringen? Berätta i så fall vad det är för alternativ enhet du kan välja som Medieutdata förutom att spela upp ljudet direkt i mobilen, så ser jag om jag kan hjälpa dig att lista ut hur du slipper få upp den där rutan varje gång appen öppnas!
    Annika Webbmaster