Appen svartnar.

Vid start öpnnas appen, ljud funkar men appen svartnar (helt svart). Måste starta om appen och då funkar det.
Samma gäller vid start från widget.

Kommentarer

  • Samma för mig. Sker återkommande. Har en drös nya problem efter senaste uppdateringen

    Listan ”Favoritprogram/ospelade avsnitt”på Min sida uppdaterar inte alltid med alla program som borde finnas där.

    Just nu startar inte programmet alls (Det politiska spelet, avsnitt 367). Spelaren står kvar på 0:00 även fast ca 80% av hela programmet har buffrat ner.
  • Just nu verkar inga program fungera, inte ”Lyssna direkt” heller. Inte heller omstart av appen hjälper.
  • Hej Mårten och Daniel!

    Tack för era felbeskrivningar, det verkar uppenbarligen vara något som inte riktigt fungerar som det ska. Först och främst tänkte jag fråga, att appen blir svart vid uppstart, händer det varje gång när ni startar den? Enligt Daniels beskrivning så verkar detta problem ha uppkommit i samband med senaste uppdateringen av appen, är det samma för dig Mårten?

    Gällande era telefoner, vilka modeller har ni? Och, vilka lokala kanaler har ni förvalt?

    Då ni är de första som rapporterat in detta fel så behöver jag ställa många frågor för att kunna göra en ordentlig felsökning, ledsen för besväret!
    Ted Supportansvarig (ej kvar på Sveriges Radio)
  • Hej

    Skärmen blir inte svart vid uppstart, utan när man återgår till den under drift, så att säga. Funktionen verkar pågå ändå. Man kan ha ett pågående program, men grafiken blir svart
    Märkte av en slump att man fortfarande kan interagera med appen (råkade starta ett annat program i blindo). Så utan verkar vara aktiv, men helsvart

    Kör iPhoneSE och lyssnar på en samling av lösa program. Har förvalt SR Göteborg som lokal kanal.

  • Hej igen!

    Tack, då är jag med. Appen fortsätter alltså att sända innehåll samt även reagera på skärmtryck, trots att skärmen är svart. Intressant. Du nämnde också att du upplever problem med Lyssna direkt, samt att program inte startar, uppstod allt detta i samband med den förra uppdateringen?
    Ted Supportansvarig (ej kvar på Sveriges Radio)
  • Lyssna direkt och att program inte startar verkar ha varit ett tillfälligt fel. Började funka efter ca en timme igen. Men detta uppträdde också efter senaste uppdateringen.
  • Det som Daniel skriver är samma som jag hade. Verkar fungera bättre nu. Jag har också iPhone SE. Lokalt inställt på Jönköping.
  • Appen är i princip alltid svart när jag startar den, omstart av appen hjälper då fungerar allt normalt. iPhone 12 PRO Max, radio Östergötland som lokalkanal, iOS 15.0.2 och version 21.10.3 av SR-appen.
  • Tack för informationen, samtliga! Utvecklarna är nu medvetna om problemet och förhoppningsvis kommer detta kunna åtgärdas inom en inte allt för avlägsen framtid. Tack för ert tålamod.
    Ted Supportansvarig (ej kvar på Sveriges Radio)
  • Hej,
    Har samma problem sedan uppdateringen till 21.9.12 på IOS 15.0.2.
    Har fått för mig att det bara kommer när jag lyssnat med Bluetooth, men jag gör nästan bara det, så ta det med en nypa salt...
    //Jonas
  • Utvecklarna kan själva återskapa felet, vilket brukar betyda att det är enklare för dem att felsöka.

    Det brukar också betyda att vi inte behöver samma hjälp från er som drabbas i att kartlägga felet, men om ni ser mönster, som det Jonas skrev om Bluetooth, så tveka inte att rapportera in dessa, för det kan vara relevanta saker som hjälper mina kolleger att lösa felet snabbare.
    Annika Webbmaster
  • Ok

    Kör också Bluetooth regelbundet, och med sladd-hörlurar ibland. Tror att felet bara uppstått efter ett pass med Bluetooth när jag senare kör med sladd-hörlurar. Å andra sidan tittar jag sällan i appen när jag kör Bluetooth eftersom jag då manövrerar med bilens reglage i ratten. Så det är möjligt att felet genereras vid användning av Bluetooth men att jag märker det hela först i ett senare skede.

  • Jag kör också BT (Airpods) så det kan vara det. Dock har jag intr haft några problem alls de senaste 3-4 dagarna. Ingen uppdatering gjord (kör senaste iOS och appen).
  • Hej!

    Detta fel ska vara löst, och jag vill bara försäkra mig om att allt fungerar som det ska hos er nu - samt tacka för att ni tog er tid att rapportera in felet.

    Trevlig helg!
    Annika Webbmaster
  • För mig fungerar det som det ska nu. Har dock bytt från iPhone SE 2020 till iPhone 13 mini. Vet inte om det påverkat.
    Hur som helst så funkar det nu som sagt. 😀
  • Jag kollade och uppdateringen hade gått in 7/11 och på senaste tiden har jag inte märkt något, så den verkar vara löst.
    Stort tack!
  • Tack för hjälpen att upptäcka problemet med den svarta skärmen!

    Daniels beskrivning av ett helt annat fel har fått en egen rubrik här:
    Avsnitt saknas bland "Nya avsitt" på Min sida
    Annika Webbmaster