Appen spelar inte ljud när den varit i bakgrunden.
Senaste iOS versionen kräver att jag startar om appen när den varit i bakgrunden. Annars spelar den inget ljud. Var ska jag anmäla det?
Följ inlägget
0
följare
Du gjorde helt rätt som hörde av dig till detta forum gällande problemet. Om jag förstår dig rätt så fungerar det alltså inte att avbryta lyssningen och en stund senare starta ljudet igen, efter att exempelvis varit inne i en annan app en stund?
När du försöker återuppta lyssningen, gör du det då genom att gå tillbaka in i appen eller försöker du att återuppta lyssningen när spelaren ligger i telefonens låsskärm? Vad sker när du trycker på play?
Förstår. Ja, återkom gärna när du stöter på felet igen. Det jag är nyfiken på att veta är hur spelaren beter sig när du försöker påbörja lyssningen då det inte fungerar. Om play-knappen reagerar på knapptryck och om spelaren ser ut att spela upp något ljud eller inte. Jag ska se till att själv håll ett öga på detta om vi får in liknande rapporter från andra lyssnare. Tack för att du hörde av dig, återkom gärna med mer information om felet dyker upp igen.
Trevlig helg!
Tack för att du skickade med en video som tydliggör problemet. Det verkar alltså som att play-knappen reagerar men direkt återgår till paus utan att ljudet startar? Om du testar att lyssna på exempelvis en podd efter den misslyckade livelyssningen, beter sig spelaren likadant då? Med andra ord, tvingas du stänga ner appen för att den ska fungera igen eller räcker det med att testa ett annat program?
Ok, bra att den tillfälliga lösningen att spela upp ett annat ljud verkar fungera. Jag har själv försökt återskapa felet på min telefon men ännu inte lyckats. Både jag och våra utvecklare ska titta vidare på detta och se om vi kan hitta vad det kan vara som ställer till problemet, vi förstår att det är ett irriterande beteende som man helst vill slippa. Om du upptäcker fler mönster i när felet uppstår så är du varmt välkommen att återkomma, all information som utvecklarna kan ha nytta av är bra att ha i felsökningen.
Du och andra lyssnare har rapporterat in ett par olika problem kring hur appen fungerar när den legat i bakgrunden. Våra utvecklare har nu hittat något i koden som kan vara den bakomliggande orsaken till dessa problem, och låter försiktigt optimistiska.
Detta ska vara åtgärdat i kommande release och vi hoppas verkligen att felet som utvecklarna hittat är orsaken till problemen som du har dokumenterat. Nästa version, som bör heta 22.11.X, släpps om en vecka. Vi vill förstås veta om felet kvarstår helt eller delvis i den.
Tack för hjälpen så här långt, och trevlig helg!
För någon vecka sedan släppte vi version 22.11.3 av appen, där vi hoppas att vi har löst problemet. Hör av dig om du fortfarande har problem!
Tack för att du skickade med en video som tydliggör vad som sker. När du först kontaktade oss i oktober hade du den senaste versionen av appen installerad i din telefon. Vet du om du nu har hunnit få ner 22.11.3?
Kvarstår det något problem med hur appen fungerar i bakgrunden hos dig?