Appen hittar inte Airplay

Sveriges Radio appen hittar inte längre min WTX MicroStream "dack" som är ansluten till förstärkaren / högtalarsystem för trådlös streaming när telefon och "dack" ligger på samma WIFI. Den dök tills för några dagar sedan alltid upp som ett alternativ i SR appen´s arir paly alternativ i Iphone med programversion 14.2. Spotify appen fungerar som vanligt, har en känsla av att detta har med senaste uppdateringen av SR appen att göra. Har gjort omstarter men problemet kvarstår.

/nina

Kommentarer

  • Hej Nina!

    Är det Airplay-ikonen du ser i Spotify, och inte ikonen för Spotify Connect, en annan teknik som tyvärr bara fungerar för Spotify?

    Kan du hitta Airplay via kotrollcenter, som Apple beskriver här?
    Ljud via AirPlay
    Annika Webbmaster
  • I Spotify är det som du säger via Spotify Connect, men det fungerade alldeles utmärkt i SR appen till för någon dag sedan, genom att när man börjar lyssna på ett program direkt eller som podd i SR går man upp till höger och AirPlay symbolen
    och då fans symbolen för "dacken" där som alternativ till hörlurarna/telefonen.

    /nina

  • Det var vad jag misstänkte!

    För att se om problemet ligger i appen eller om du har något annat problem med Airplay, ber jag dig att se om du kan "hitta din WTX MicroStream" från kotrollcenter på det vis som beskrivs här:
    Ljud via AirPlay

    Om du hittar WTX MicroStream där, så är det i vår app vi felsöker, annars försöker jag givetvis hjälpa dig att felsöka ett mer allmänt Airplay-problem (även om förmodligen Apples support är bättre på att felsöka den saken), till exempel att telefonen och dacken är kopplade mot olika nätverk.
    Annika Webbmaster
  • Tack Annika!

    Nu har "dacken" dykt upp igen utan att jag gjort något och SR appen streamar via " "dacken" till förstärkaren igen:)

    /nina

  • Så skönt att det löste sig!
    Annika Webbmaster