Appen kraschar vid start (iOS 13.6)

Efter den senaste uppdateringen så går det inte att starta appen. Den kraschar på en gång. Jag har startat om mobilen, avinstallerat appen men det hjälper inte.
Jag har Ios 13.6.

Kommentarer

  • Hej Ram!
    Till en början vill jag tipsa om att du förhoppningsvis fortfarande kan lyssna från vår hemsida sverigesradio.se som är väldigt lik appen. På hemsidan hittar du alla våra program och kanaler, så jag hoppas att det underlättar för dig.

    Det skulle kunna vara ett problem som egentligen rör appens startsida, men i och med att den måste laddas in när du startar appen, så kan du inte heller nå de delar som egentligen skulle fungera hos dig (som att gå till Min sida eller att starta en kanal under Direkt).

    Det går att nå delar av appen genom att "långtrycka" på ikonen för Sveriges Radio Play på telefonens hemskärm. Testa gärna om det finns delar av appen som du kan använda på det viset. Berätta hur det går, eftersom vi på så vis kan ringa in snabbare var vi behöver felsöka!
    Annika Webbmaster
  • Hej igen!

    Kan du slå på telefonens flygplansläge och sedan starta appen? Om det går så testa sedan att slå av flygplansläget.

    Fungerar de övriga sidorna då? Och hur fungerar startsidan? Kraschar den eller går den att använda?
    Annika Webbmaster
  • Hej Annika, jag har provat att slå på telefonens flygplansläge för att sedan gå in i appen men det har inte hjälpt. Appen kraschar på en gång så fort man startar den, det går knappt 2 sekunder. Jag har provat att långtrycka för att sedan gå in på någon meny men när jag gör det så krachar den likt de andra försöken.
  • Tack, det ser jag till att mina kolleger som felsöker får del av. Får du något felmeddelande?
    Annika Webbmaster
  • Nej, inget felmeddelande alls. Man ser knappt framsidan av Sverigesradio som brukar dyka upp vanligvis innan den stängs ned.
  • Tack, dina iakttagelser är väldigt värdefulla, eftersom vi inte kan återskapa felet själva.

    En sak som eventuellt skulle kunna hjälpa vid den här typen av problem är "en tvingande omstart" som Apple beskriver här:
    Tvinga iPhone att starta om (iOS 13)

    Om inte annat är det enkelt att testa och kan inte ställa till med något.
    Annika Webbmaster
  • Hej Annika, jag har uppdaterat mjukvaran i mobilen och det verkar ha hjälpt. Så nu fungerar det, tack för hjälpen.
  • Åh så bra!
    Annika Webbmaster