Appen för Apple TV: menyknappen är död

Efter senaste uppdateringen har appen blivit ett bildspel från en massa olika program. Det är störande när man försöker höra ett program och hela rummet blinkar. Jag lyckas heller inte komma åt menyn, utan menyknappen är död.

Kommentarer

  • Detta uppstår när jag letar upp programmet via menyns ”Program”. Om jag väljer ”Sök” fungerar det som tidigare.
  • Hej Björn!

    Tack för att du flaggar för detta! Jag ska höra efter med våra utvecklare vad detta kan bero på. Återkommer när jag vet mer!
    Ted Supportansvarig (ej kvar på Sveriges Radio)
  • Hej Björn!

    För några veckor sedan fick vi en liknande felbeskrivning från Jens. Vi har delvis kunnat återskapa felet själva, men inte fullt ut. Så här skrev en utvecklare:
    Om det är det problem som vi har trott, att man inte når toppnavigationen i vissa lägen, så ska det fungera att trycka på tillbaka-knappen på Apple TV-kontrollen för att komma dit.
    Detta fel uppstår endast i vissa lägen:
    För att lyckas återskapa problemet har vi behövt först navigera till en undersida (typ in på en tema-sida) och även då har tillbaka-knappen fungerat.
    Vårt intryck är att det fel som Jens (och troligen även du) har är allvarligare och att det uppstår i fler lägen. Utvecklarna vill förstå det bättre:
    Helst vill vi ha en film på vad som händer, men det kanske är lite mycket begärt?
    Annars vore en steg för steg-beskrivning av vad som händer välkommen - om det inte är så att han inte kan navigera över huvud taget ...
    Om du har möjlighet att spela in en film (t ex med mobilen) och bifoga med "gemet" i forumet, så ökar utvecklarnas möjlighet att förstå och lösa problemet. Om detta inte är möjligt, så försök beskriva så noga som möjligt vad som händer (och inte händer) i appen!

    Tack för att du tog dig tid att rapportera in detta och tack på förhand om du kan ge en mer detaljerad beskrivning!
    Annika Webbmaster
  • Hej! Jag gick alltså till Melodikrysset genom att välja Program, Musik och sedan Melodikrysset. När jag startade programmet slutade menyknappen att fungera och appen visade bilder från olika radioprogram

    Detta fel uppträdde inte när jag valde Sök och hittade Melodikrysset den vägen.

  • Tack Björn!

    Jag har framfört din uppdaterade felrapport till kollegorna som arbetar med tjänsten.
    Du nämnde att du gick in på Melodikrysset, jag misstänker att du stöter på samma fel om du istället testar någon av våra radiokanaler?

    Det är en intressant iakttagelse att det fungerar som det ska när man går in via sökfunktionen, men inte när man väljer program i menyn. Denna information är värdefull för utvecklarna. Vi har även ställt frågan till Jens (i den andra tråden) om han upplever att det fungerar när man går via sökfunktionen, om så är fallet kan det mycket väl vara så att ni har stött på samma fel.

    Ted Supportansvarig (ej kvar på Sveriges Radio)
  • Hej Björn!

    I förra veckan släppte vi en ny version av appen för Apple-TV. Utvecklarna har försökt åtgärda det problem du beskriver.

    Märker du någon förbättring?
    Annika Webbmaster
  • Hej och tack för ert arbete! Jag verkar ha tappat bort att följa den här tråden, ser jag. Så är det att vara kyrkomusiker i december. Sist jag provade, var det samma problem som tidigare, men jag ska se om den nya versionen är bättre. Tack!
  • Toppen Björn, tack!
    Ted Supportansvarig (ej kvar på Sveriges Radio)