Enklaste vägen till lyssningshistorik?

Hej! Varför har ni gjort historiken så svåråtkomlig? Det räcker ju att en råkar trycka igång fel program, så måste man leta sig fram i djupet av diverse menyer.
Pelle

Kommentarer

  • Hej Pelle!

    Du har rätt, lyssningshistoriken i Iphone-appen ligger undanstuvad och många lyssnare har aldrig ens hittat dit.

    Ett förslag som vi tidigare har pratat om är att lägga en funktion Fortsätt lyssna under en fjärde flik på Min sida, efter Favoritprogram, Min lista och Nedladdat. Skulle det vara en logisk placering för dig?

    Jag tar reda på om det förslaget är något vi planerar att gå vidare med framöver.

    Eftersom flik för att fortsätt lyssna hur som helst inte finns på plats idag, så passar jag på att tipsa om fyra sätt att fortsätta att lyssna. Din problembeskrivning får mig att tro att du redan använder åtminstone metoderna 1 och 2, så de beskriver jag delvis för att andra lyssnare som läser detta kan har missat dem:
    1. Om det pausade avsnittet finns kvar i "minispelaren" nertill i appen, kan du återuppta lyssningen där
    2. Lyssningshistorik nås via inställningar, alltså kugghjulet uppe i högra hörnet på Min sida
    3. Startsidans "karusell" (del av sidan där du bläddrar i sidled) Nyligen lyssnat leder avsnittsarkiv för de program du senast hört. Bra väg för "färska avsnitt" som ligger högt upp i arkivet, mindre bra om du vill fortsätta lyssna på äldre avsnitt
    4. För att fortsätta lyssna på program du följer, kan karusellen i toppen av Favoritprogram underlätta. Programmens ordning där styrs av vilka program ni senast lyssnat på. Funktionen ligger i toppen av sidan och är därmed lättare att nå än startsidans Nyligen lyssnat, som kräver skrollande

    Annika Webbmaster
  • Hej igen!

    Jag vill bara berätta att den senaste versionen av Ios-appen har ny modul för att fortsätta lyssna:

    Dessutom har vi fått en lite enklare placering för att nå lyssningshistoriken på Min sida. Den kan fortfarande behövas när man har råkat spela igenom ett avsnitt av misstag. I Fortsätt lyssna ligger nämligen endast de avsnitt som är påbörjade, men inte genomspelade.

    Hoppas att du uppskattar denna nyhet!

    Annika Webbmaster