API metod grupp: lista på grupp-ID saknas

I API metod "grupp" så är parametern "id" obligatorisk, men det finns ingen lista på vilka ID som finns eller en metod för att hämta ut dem.

Redan testat:Förslagen lösning: Länka i APIt till lista på de grupp-ID som existerar.

Frågan finns också här obesvarad sedanfebruari: https://groups.google.com/forum/#!searchin/sr-api/grupp%7Csort:date/sr-api/6RFgKrfwMbk/VxCdRsguGQAJ

Kommentarer

  • Hej
    Vi ska titta på det.
    Du hittar gruppid under episodegroups när du hämtar ett avsnitt, så jag gissar att tanken var att man hämtar ett avsnitt och sedan gruppen/rna det tillhör.

    mvh
  • Hej, Går det att få fram inslagen under "Utrikes" i API:et på något vis?
    På webbplatsen ligger de under grupp 6240, men jag får inte fram något API-resultat med detta id.

    Det verkar som inslagen är uppmärkta efter land också, finns det grupp-koder för vardera geografisk region?

    https://sverigesradio.se/grupp/6240

    http://api.sr.se/api/v2/episodes/group?id=6240

  • Hej
    Det är för att Utrikes är en artikelgrupp och inte en avsnittsgrupp, och vi lämnar ju inte ut artiklar genom apiet.
    Om du vill ha ländernas gruppidn ändå, så finns de tyvärr inte samlade - men man kan se dem om man tittar på länkarna under 'Världens nyheter' till höger på Urikessidan.

    mvh
  • Ok, jag var intresserad av en ämneskategorisering genom API:et, för att kunna söka fram avsnitt med utrikesnyheter, men det verkar inte finnas någon sådan.

    Överhuvudtaget kanske det inte går att få fram ljudklipp från programmens startsidor genom API:et?

    Grupper i API:et verkar snarare vara en form av spellistor inom program, och inte användas i särskilt stor utsträckning. Har hittat ett exempel på en grupp för säsongsavsnitt av julkalendern hittills.

    Det finns något som heter "relaterade avsnitt" också, men det har jag inte sett något exempel på alls ännu.
  • Nej kategorier för avsnitt är inte något vi har.
    Och ja, avsnittsgrupper är snarare spellistor, och används främst av program med flera avsnitt, som följetonger och P1 Dokumentär: Miniserie.

    Klipp går inte att få ut i apiet eftersom de alltid hänger ihop med en artikel som ju inte går att få ut.
    Förutom via rss-en då, men den kommer nog att försvinna snart.

    mvh