Android Auto: Kan inte välja kanal

När man väljer direktsända kanaler så kommer inget. Det står bara "getting your selection" i bilradion. Men inget händer. Om man väljer kanal på telefonen först så fungerar det.
Detta fungerade tidigare i höstas men sen försvann både loggor och ljud. Loggarna kom tillbaka efter uppdateringen runt julafton. Men det händer förfarande inget när man försöker välja kanal.
Poddar, senaste program, nyheter och så vidare fungerar.

Kommentarer

  • Tack för att du rapporterade in problemet, som har gått under vår radar!

    Det här får vi naturligtvis kika på. Om vi inte lyckas återskapa det själva eller behöver mer information så återkommer jag.
    Annika Webbmaster
  • Hej igen!

    Vi har inte kunnat återskapa detta fel och du är, så vitt app-utvecklarna och jag har kunnat se, ensam om att rapportera in det, vilket gör det mycket svårt att felsöka.

    Det kan tydligen dröja några minuter vid kopplingen mellan mobilen och bilens auto-enhet och vi funderade över om det kan ha spelat in här. Vi tycker dock att det i så fall inte skulle begränsa felet till kanaler, utan även borde visa sig vid nyheter, poddar med mera ...

    Hur går det om du först startar en podd i SR Play på Android Auto och därefter startar en kanal? Fastnar du på "getting your selection" även då?
    Annika Webbmaster