Ändra ordningen bland nedladdade avsnitt

Hej
Jag har en önskan om en funktion i appen. Jag lyssnar mycket på dokumentärer och jag brukar ladda ner dem och trycker sen "Spela alla". Men jag skulle vilja kunna ändra om ordningen i min spellista, nya nedladdningar hamnar högst upp alltid, före avsnittet jag lyssnar på för tillfället. Kanske är jag mer intresserad av just det nya avsnittet och vill höra det härnäst, före ett annat osv. Här finns förbättringsmöjlighet.

Mvh
Charlie

Kommentarer

  • Hej Charlie.

    Tack för din input. I dagsläget går det inte att ändra ordningen på nedladdade avsnitt på Android eller iOS. Det går däremot att ändra ordningen på avsnitt i Min lista.

    För att ändra ordningen på avsnitt i Min lista kan du klicka på redigera-knappen (som ser ut som en penna 🖊️) och sedan klicka ca en sekund på avsnittet du vill flytta på, efter det ska det gå att dra det dit du vill ha det i listan. Säg till om du vill ha en tydligare beskrivning.

    Att lägga till flexibilitet i ordningen på nedladdat finns tyvärr inte på vår att-göra-lista idag.

    Hälsningar,

    App-teamet

  • Det vore bra om man kunde ställa in så att den sorterar efter nyast först, äldst först eller liknande
  • Bra förslag, som vi tar med oss. Som min kollega från app-teamet skrev finns detta inte med på våra att-göra-listor just nu, men det kanske kommer framöver.

    Om du har stort behov av att kunna sortera nedladdade avsnitt, är en renodlad podd-app ofta mer flexibel än vår egen Sveriges Radio Play.
    Annika Webbmaster
  • Hej!

    Ser att det är fler som tycker som jag! Jag har Samsung, d v s Android. Nuvarande version på appen är 21.6.2. Jag laddar ner allting jag vill lyssna på då jag sällan hinner lyssna i realtid. Följer många program. Vill därför kunna sortera på två sätt: dels efter sändningstid (äldst/nyast), dels efter programnamn A-Ö. Här syftar jag på huvudprogrammets" namn, t ex P1 Dokumentär. Anledningen för mig är enkel: jag lyssnar ofta på nedladdade i datumordning. Men sedan vill jag ha möjlighet att kunna sortera A-Ö för att se vilka avsnitt jag laddat ner i ett specifikt program.
  • Tack!

    Det är väldigt bra för oss att få exempel som förtydligar vilka behov olika önskemål kan uppfylla.

    Eftersom sortering av nedladdade avsnitt inte finns på plats (och så vitt jag vet inte finns med i planerna på vad vi arbetar med den närmaste tiden), ger jag ett litet tips på hur du på annat vis kan se vilka avsnitt du har laddat hem av en viss programserie (som P1 Dokumentär).

    I programseriens arkiv, sidan där alla avsnitt från programmet listas, ska det framgå om ett avsnitt är nedladdat eller inte. Fråga om du behöver en tydligare beskrivning! Tipset är förstås inte avsett som en ersättning för möjligheten att sortera bland nedladdade avsnitt, men jag tänkte att det kanske kan underlätta din lyssning!

    Jag påminner de kolleger som arbetar med appen om önskemålet.
    Annika Webbmaster