xmltv support

Hej!

xmltv är ett etablerat format för att hantera programinformation. Jag hittade nyligen http://sverigesradio.se/xmltv/ vilket verkade vara perfekt. Dock så saknas ett flertal (P4)kanaler och alla dagarna verkar inte vara kompletta.

Vad är statusen på denna tjänst?

Kommentarer

  • Åh, den tjänsten är liksom grunden som våra Play-appar en gång utvecklades från och embryot till vårt öppna API. Detta API bygger också på etablerade format. Om det fungerar för dina behov, så är det nog en stabilare tjänst som vi själva har bättre koll på, eftersom den används på fler ställen idag.
    API-metoder: Tablå

    Jag vet att vi har haft problem den senaste tiden med att någon av våra webbfrontar inte har levererat innehåll till just xmltv, men vet inte hur det ärendet har utvecklats.

    Har du exempel på kanaler som borde finnas med? Det kanske finns någon enkel fix vi kan göra för att få med även dem.

    Vad är det du vill använda tjänsten till? Och hur fann du xmltv-tjänsten? (Berätta om du vill, jag är mest bara nyfiken!)
    Annika Webbmaster
  • Hej!

    Jag hittade xmltvtjänsten med google  "sverigesradio xmltv". Ett flertal HTPCapplikationer stödjer xmltv, och själv kör jag tvheadend som har väl utbyggt xmltv stöd (utöver epg via dvb-t).  Igår plockade jag in sverigesradios kanaler i min tvheadend för att kunna stream dem lokalt i huset som allting annat (dvs utan att behöva speciella appar och till husets egna devices). xmltv med programtablåer är vas som behövs för att lyfta upp radiodelen till att bli "on par" med tv delen.

    Själv är jag i Östergötland, så en stabil tablå (gärna någon vecka in i framtiden), för P1, P2 P3 P4Öst vore suveränt!
  • Hej
    När jag kollar t.ex. dagens fil, http://sverigesradio.se/xmltv/sr_2017-09-21.xml , så finns alla P4-kanaler så vitt jag kan se. T.ex. p4ostg..sr.se   P4 Östergötland
    De flesta kanaler ligger också flera veckor fram i sin planering, även om det kan skilja i enskilda fall. Så om du saknar något vore vi tacksamma för exempel.
    Mvh
  • Hej igen!

    Det visade sig att felet var helt på min sida. :-/ i parsningen av xml:en.

    Kan ni även fixa xmltvtill p3star?

  • Hej
    Bra att det inte var något fel i filen :-)
    När jag kollar P3 star-tablån består den bara av 6 likadana programblock per dag. Utan någon innehållsinformation för övrigt. Man kan se den vid direktlänken i Sverigesradio Play. Så frågan är hur intressant den kan vara i xmltv-sammanhanget?
    Mvh