Windows 10: Appen stängs av vid uppstart

Inlägget är flyttat från en tråd med liknande problem i Android-appen.
/Webbmaster-Annika

Lite samma sak för mig, fast jag får inte ens igång den (microsoft store, sveriges radios app). Den påbörjar uppstart av applikationen och sen stängs den.

Kommentarer

  • Hej Björn!

    Detta låter väldigt likt det fel en annan lyssnare rapporterade in här:
    Omedelbar krasch på Windows phone

    Minns du om den första kraschen kom medan du lyssnade, och att det därefter inte gått att starta appen?
    Annika Webbmaster
  • Förlåt, jag skrev Windows Phone i rubriken, men det kanske är Windows 10 på dator detta gäller? Jag utgick från att det var mobil i och med att du skrev i en tråd som gällde Android-appen!
    Annika Webbmaster
  • Stämmer, windows 10 på dator, helt korrekt. Sorry, jag visste inte jag var i fel tråd, jag klickade på den där listan med vanliga frågor och gick uppifrån och ner och sen skrev jag bara min kommentar där 😀
  • Så bra att vi rett ut det - och det är verkligen inget problem att flytta en tråd eller ändra i en rubrik som blivit fel, så nu står det Windows 10: Appen stängs av vid uppstart som rubrik!

    Två andra lyssnare har rapporterat liknande problem på desktop:
    Appen i Windows 10 fungerar ej efter uppdatering

    Båda dessa lyssnare fick felet efter uppdatering från Windows, och båda hade HP-datorer. Stämmer det även för dig?

    Lyssnaren Anders som startade den tråden har en speciell version av Windows som kallas Windows N (som inte har inbyggt stöd för strömmat ljud, så det får man installera separat). Det är så pass sällsynt att jag inte tror att det hjälper dig, men jag nämner det för säkerhets skull ... Ifall du har Win 10 N, är det "windows media future pack" du behöver ominstallera!

    Vad Timothys (samma tråd) fel beror på, vet jag inte. I den tråden tipsar jag om en väldigt bra app som heter RadioStorm och som jag vet att många lyssnare är väldigt nöjda med:
    Ladda hem RadioStorm

    Jag tipsar även om att allt vårt innehåll även finns lyssna på i webbläsaren via sverigesradio.se

    Hoppas att du kan lyssna med hjälp av dessa tips tills vi fått ordning på själva felet i appen!
    Annika Webbmaster
  • Linas inlägg har blivit en egen tråd:
    Iphone-appen startar inte
    Annika Webbmaster