Toppnyheter i Windows appen!

Hej,

i mobil-appen till android så får man ett antal toppnyheter direkt när man öppnar appen.Skulle vara suveränt om det även gick att få på hemsidan och/eller i Windows10 appen som finns i Windows Store.

Ett mindre problem med toppnyheterna i android appen är att de inte fortsätter rulla varje gång, ibland måste man öppna telefonen för att den ska fortsätta. Om problemet ligger i eran app eller telefonen vet jag inte.

Mvh
Tomas

Kommentarer

  • Önskemålet om toppnyheter i Windows-appen framför jag till de kolleger som utvecklat den.

    Problemet med att toppnyheterna inte rullar på automatiskt i Android vill jag gärna hjälpa dig att lösa. Vad är det för Android-lur?
    Annika Webbmaster
  • Förslaget om att det ska gå att få på hemsidan är nästan löst. Toppnyheterna du får i Android-appen tror jag nämligen är samma nyheter som de vi har på startsidan sverigesradio.se

    För att dessa ska spelas i en lista behöver du dock idag lägga varje nyhet manuellt till Min lista. Jag hör med en kollega som arbetar med sajten om det redan idag finns ett enklare sätt att skapa en spellista.

    Om inte är det förstås något som vore trevligt att införa!
    Annika Webbmaster
  • Suveränt! Jag har en Samsung S9, den kan alltså spela upp nån/några nyheter i rad sen kan det försvinna. Då måste jag öppna telefonen och/eller appen för att det ska kicka igång igen.
  • Hej Tomas,

    problemet med att du måste öppna telefonen igen för att få toppnyheter att fortsätta spela håller vi på att löser just nu. Play ska få bättre stöd för spellistor så att de exempelvis ska spela ordentligt hela vägen igenom, vilket har varit ett större arbete, så det kommer att komma en ny version nu under hösten/vintern.
  • Det finns dock redan nu en inställning du kan göra som dramatiskt ökar möjligheten att höra hela listan:
    1. Inställningar
    2. Enhetsvård (kallades Enhetsunderhållning till och med Android 8)
    3. Batteri
    4. BATTERIANVÄNDNING(en "knapp" i övre fältet)
    5. Trepunktsmenyn i övre högra hörnet
    6. Optimera batterianvändning
    7. Ändra från att visa Appar inte optimerade till Alla appar för att se de appar du vill "av-optimera".
    8. Leta upp vår app och se till att den inte är optimerad
    9. Starta om telefonen så att förändringen verkligen slår igenom
    Gick det att följa? Och hjälpte det?
    Annika Webbmaster
  • Verkar ha löst problemet, tack och bock!
  • Tack för återkoppling och trevlig helg!
    Annika Webbmaster