Webbläsarens strömmar som direktströmmar (HLS)

Jag skulle vilja att det gick att få tillgång till de strömmar som webbspelaren använder som en valmöjlighet på sidan för direktströmmar, då de som finns där idag har så mycket mer fördröjning än webbspelaren.

Kommentarer

  • Hej
    Det är HLS, jag vet inte om det finns speciellt många icke webb-spelare som kan spela upp dem, så jag tror det skulle skapa mer frågor än det hjälper om de fanns utskrivna.

    mvh

  • Tack för svaret! Det finns faktiskt en del spelare som kan spela upp HLS-strömmar (VLC är ett exempel), men ja, det är lite mer avancerat så du har en poäng i att det kanske skulle bli lite krångligt om man blandade dem med de andra. Jag hade dock uppskattat om adresserna till HLS-strömmarna fanns någonstans så att de som vill kan komma åt dem.
  • Om du i din webbläsare öppnar developer tools (Chrome) eller dylikt så kan du få fatt i dem ganska lätt.
    Om du använder Chrome trycker du F12 och sedan Network.
    Börja sedan spela en kanal (här P1) - det bör dyka upp en fil i listan som heter p1-audio=48000.m3u8
    Klicka på den och kopiera länkadressen så får du urlen till hls-playlistfilen:
    https://live-cdn.sr.se/pool2/p1/p1.isml/p1-audio=48000.m3u8

    mvh
  • De flesta kanaler följer det formatet, så man kan byta ut p1 i länken mot p3 etc.
    P2 är lite annorlunda, och P4-kanalerna har med sitt namn, tex p4stockholm.

    mvh
  • Tack så jättemycket!