Jag njuter av webbradio i Kina

Hej, tack för er fantastiska webb radio lösning, jag njuter av varje minut som jag kan komma i kontakt med alla kanaler under mina resor i Kina. Enda problemet jag har är att det hackar när jag hämtar hem äldre program, inte online alltså.

Kommentarer

  • Hej Leif-Åke och tack för beröm!

    Märkligt att det hackar när programmet är nedladdat.

    Det vore ju bra om vi kunde lösa även det problemet!

    Är det i dator, mobil eller i surfplatta? Hackar det med en speciell intervall, eller varierar det? Berätta mer, så kanske vi kan lösa detta!

    Annika Webbmaster
  • Hej det är på ,IPad, och intervallet varierar

  • Ok.

    Är det musikprogram eller "prat-program" du oftast laddar hem? Kan du ge exempel på avsnitt där det har hackat?

    Annika Webbmaster
  • Hej, blandat. Mest Stil i P1 och söndagsmorgon i P2

  • Ok, dessa två exempel har olika teknisk lösning, så jag fick inte någon direkt idé om var vi ska felsöka ... Om du märker något mönster i hur felen visar sig, så berätta!

    Annars tror jag att vi får nöja oss med att det fungerar rätt bra men inte perfekt att lyssna i Kina, vilket faktiskt är förunderligt på sitt sätt ...

    Felet borde för övrigt inte ha med att du är i Kina att göra, med tanke på att det gäller nedladdade program. Men om du har planer på att besöka något annat land (Sverige i juni är fint ...) och har med dig surfplattan, får du gärna berätta ifall det är någon skillnad!

    Annika Webbmaster
  • Hej igen, det är faktiskt så att jag laddade ner programmen i Kina.... Om jag laddar ner dem i Sverige och lyssnar i Kina är det inga problem.

    Är regelbundet i Kina, så nästa gång skall jag spela in hur det låter och skicka ljudfilen till er.
    Tack igen för en fantastisk service till oss lyssnare!

  • Ok, jag tror inte att du behöver skicka någon fil.

    Jag hör med utvecklarna om detta och höra om vi på något vis har möjlighet att påverka detta, eller om det helt har med nätverket att göra.

    Trevlig midsommar!

    Annika Webbmaster