Volym och favoritkanal Windows app

Hej,

Jag har två önskemål/windows 10 applikationen som skulle göra den lite smidigare.

1. Volymen är alltid max när man startar applikationen, glömmer man bort detta och har bytt hörlurar/högtalare eller sitter i en öppen miljö så är det lite irriterande. Förslagsvis skulle jag tycka att "samma volym" som sist skulle kunna vara något, eller så simpelt som att den startar på 50% istället för 100%.

2. Jag lyssnar uteslutande på liveradio och det skulle vara smutt att kunna starta radion med färre klick, tex. genom att styra innehållet på startsidan eller markera en favoritkanal.
Just nu visar appen upp olika paneler med "populärt", "nu i p2", "nya dokumentärer" osv. ibland finns ju den kanal jag lyssnar på där och då kan jag börja lyssna med enbart ett klick. Ibland måste man klicka sig till "direkt" och scrolla. Det finns en panel för "fortsätt lyssna" men jag misstänker att den bara fylls om man lyssnat på inspelat material?

Om det redan finns stöd för ovanstående får ni gärna peka mig rätt 😀

/R

Kommentarer

  • Hej R!

    Jag ber en kollega i det team som arbetar med denna app att svara på vad som går att göra idag och vilka förbättringar som eventuellt är inplanerade för denna app.

    Tyvärr tror jag att förbättringar av vår Windows-app ligger på is. Den fungerar, men en del lyssnare blir besvikna eftersom den inte alls har alla funktioner som finns i våra appar för Android och Iphone.

    Jag vill därför passa på att tipsa om en app som heter RadioStorm. Den har många funktioner som vår egen Windows-app saknar och är byggd av en duktig privatperson, Per-Erik Kristensson, med hjälp av vårt öppna API.

    Det är alltså inte vi själva som har skapat den RadioStorm, men det du hör i appen är vårt eget innehåll 😀 Om du testar RadioStorm-appen, så återkoppla gärna, så ser jag till att det når utvecklaren!
    Annika Webbmaster
  • Hej! Vad fint!

    Det gick ju att lösa allt jag önskade klockrent i och med att han/de byggt funktionalitet för att skapa en "windows panel" på startmenyn med länk direkt till kanalen. Och volymen hänger med sen förra lyssningen (inte testat omstart av datorn).

    Nu startar radion nästan samtidigt som datorn! Hälsa stort tack!

    Kul också att hitta era api'er!