VoiceOver pratar engelska i appen på Apple Watch.

Hej! När jag använder appen på Apple Watch så pratar hon engelska. Det gör den inte på min iPhone. Det vore väldigt trevligt att slippa det. Den går automatiskt över till engelska från svenska varje gång play appen laddas. Jag tror att det är något med html och kodning.

Kommentarer

  • Tack, det låter som att vi helt enkelt gjort fel.

    I somras gjordes Apple Watch-delen av appen om helt. Vet du om vi innan dess hade svensk VoiceOver på Apple Watch?

    Berätta gärna hur du tycker att vår app annars fungerar på Apple Watch för dig som inte ser skärmen. Finns det något vi borde tänka på som skiljer sig från hur du navigerar på iPhone? Vi vill självfallet göra det så bra som möjligt från början, och vet att den logik som krävs för att VoiceOver ska vara enkel att använda, oftast är bra för alla våra lyssnare.
    Annika Webbmaster
  • Hej! Den funkar riktigt bra. Men jag är osäker på om det var på engelska förut också. Men det ska inte vara det. Hoppas det kan åtgärdas.
  • Jag hoppas detsamma!

    Jag kommer att ta upp detta fel under ett möte imorgon, men har bett en av app-utvecklarna att kika på det innan dess.
    Annika Webbmaster
  • Hej!

    Jag har glömt att återkoppla om detta, men vi ska ha rättat detta för ett tag sedan!
    Annika Webbmaster