VMA är störande vid efterlyssning

Även om Viktigt meddelande till allmänheten, VMA, i vissa fall kan vara viktigt, åtminstone lokalt och vid rätt tillfälle, så är de störande vid efterlyssning. Hur får man bort VMA från på webben upplagda program? Kan ni lägga ut programmet som det var då det spelats in? Nu senast gäller det P2-programmet Andliga sånger för 2018-07-01. Det lär vara inspelat tidigare.

Kommentarer

  • Hej
    Jag tror det är just program som det inte görs en podd-version av - jag ska kolla med Andliga Sånger om det är något de kan göra.
  • Hej, jag har ännu inte fått något svar. Det borde väl vara lätt gjort för en tekniker att lägga det förinspelade programmet för efterlyssning i stället för inspelningen från utsändningstillfället?

    Jag har ett förslag för att VMA inte ska hamna i program för efterlyssning. Låt ljudet från uppspelningen gå till efterlyssningsversionen före den punkt där sändningsledningen går in med VMA. Dessutom stöder jag ett förslag i en annan diskussion här om att VMA endast bör sändas ut över berört område (sändare).

  • Hej
    Eftersom det är semestertider så är det svårt att få svar just nu.

    Och när det gäller VMA över områden så är det något som ligger i önskelistan.
  • Tack, jag tror ni verkligen måste minska VMA. Nu blir det Oviktigt Meddelande till Allmänheten eftersom det spammar så många gånger per dag. Ni måste åtminstone regionalisera det eller ha en "opt in" för folk som verkligen gillar viktigt meddelande. Typ se var man är uppkopplad ifrån och inte skicka om man är på fel plats. Inser det kommer att bli lite fel, men bättre det än att alla bara ignorerar.
  • Vi kollar på detta. tack för bra förslag!