VM-matchen?!

Varför sänder ni P4 med Erik Blix när det står att det ska vara VM-matchen????

Kommentarer

  • Hej, detta är svaret från Radiosporten:

    Hej! Det har kommit några frågor till oss om varför vi inte sänder matchen Egypten–Uruguay i sin helhet i P4.
    Svaret är följande:Radiosporten bevakar alla matcher i detta Fotbolls-VM och de allra flesta sänds i sin helhet i P4 (samt i appen SR Play). Ett mindre antal sänds som en del av andra program, såsom ni hör nu i P4 Extra.
    Vi förstår att det finns särskilt intresserade lyssnare som inte blir nöjda med den lösningen men P4 är inte en renodlad sportkanal och ibland måste vi därför samsas med annat innehåll, i första hand nyheter (och musik). Dock - och det är viktigt att påpeka - gäller inte i detta i de viktigaste matcherna utan bara i några tidiga gruppspelsmatcher. De allra flesta matcherna i detta VM kommer som sagt att sändas i sin helhet av Radiosporten.
    Ni kan dessutom lita på att det blir regelbundna inhopp från dagens match och så fort det händer något viktigt i matcherna, oavsett hur dom sänds, hör ni det direkt i er radio! Mvh, Stefan Elofsson, nyhetschef Radiosporten
  • Varför inte ha en direkt koppling till alla matcher när det endå sitter folk å kommenter?

  • Hej
    Du får kontakta Radiosporten på radiosporten@sverigesradio.se för innehållsfrågor, detta är ett forum för teknisk support.