Vita SR-appen (genväg till hemsidan)

Vad har hänt med den vita SR-appen? Den har enkelt kopplat direkt till er hemsida och kompletterat den vanliga svarta SR-appen.

Kommentarer

  • Hej Måns!

    Vad blir fel? Öppnar sig appen Sveriges Radio Play istället? I sådana fall är det ett fel vi arbetar med, där flera olika länkar, tvärt emot vad vi avsett, öppnar appen istället för sajten.

    Ihop med detta fel brukar det även bli problem med att appen (helt felaktigt) påstår sig sakna uppkoppling. Skulle du råka ut för det problemet, så kan du genom att trycka på "försök igen" två gånger ta dig vidare in i appen.
    Annika Webbmaster
  • Klickar jag på vita SR-appen i mobilen (Samsung) kommer jag numera direkt till svarta SR-appens öppningssida - tidigare fick jag klicka flera gånger efter felmeddelande innan jag fick denna kontakt.
    Avinstallerade den vita SR-appen på min surfplatta för att göra en ominstallation men upptäckte då att den appen inte längre finns med som ett alternativ i Play-butik. Snopet! En direktkoppling till SRs hemsida var ju väldigt bra.
  • Ok!

    Du kan själv skapa en genväg till vår hemsida från mobilens hemskärm. Riktigt hur du gör varierar kanske lite beroende på vilken version av Android du har och vilken webbläsare du använder, men så här gör du i Chrome:
    1. .Öppna din webbläsare. Skriv in adressen sverigesradio.se
    2. Klicka på de tre punkterna.
    3. Välj lägg till på startskärmen.
    4. Nu har du en genväg direkt till Sveriges Radios webbplats på din hemskärm (med vita ikonen)
    Det går förstås att skapa genvägar även till delar av vår webbplats. Ifall det egentligen alltid är P4 Hallands nyhetsflöde eller P2:s tablå du brukar gå till, så kan du skapa genvägen direkt in till rätt sida. (Hör av dig ifall du inte får till det!)

    Problemet med att appen öppnas där vi egentligen länkar till webbplatsen håller vi på att lösa, men det kan finnas problem kvar ett tag till med vissa länkar.

    Vi ber om ursäkt över att du behöver lägga tid och möda på detta!
    Annika Webbmaster
  • Hej!

    Har du fortfarande problem med detta?
    Annika Webbmaster
  • Hur laddar man ner den vita appen på Iphone?

  • Hej Maja!

    Det här tipset fungerar för i princip alla webbsidor du vill kunna nå enkelt, så förutom till Sveriges Radios startsida, kan du skapa en genväg från hemskärmen till "din" busstidtabell, diskussionsgruppen om det du brinner för etc:
    1. Gå med Safari till den sida du vill ha en genväg till, i det här fallet sverigesradio.se
    2. I nederkanten av skärmen finns en symbol som ser ut som en kvadrat med en "uppåtpil". Tryck på den
    3. Där ser du en del val (gråvita ikoner): läslista, bokmärke, favorit ... Dra med fingret åt vänster för att se fler val
    4. Välj Lägg till på hemskärmen ("app-ikon med plustecken")
    5. Döp din genväg till ett namn du förstår (Sveriges Radio, exempelvis)
    6. Välj Lägg till
    Att jag lyckades dela upp detta i sex steg var förvånande, för detta är något som går väldigt snabbt och lätt att göra!
    Annika Webbmaster
  • Tack för ditt snabba svar. Jag skall vidarebefordra denna stegvisa instruktion till den som undrade. Maja
  • Bra!
    Annika Webbmaster
  • Jag kan inte öppna SR play appen sedan igår, den 1 oktober 2019. En stor vit "pratbubbla" visas med texterna:
    "SR Play kraschar hela tiden"
    "Appinfo"(eller liknande)
    "Ge feedback"
    Hur återställa SR Play??
    Hälsn Berit
  • Hej Berit!

    Vi beklagar att du drabbats av ett fel som kom ut med en uppdatering av appen som skedde i måndags. Det finns en ny version av appen tillgänglig, så om du uppdaterar appen så kommer det att fungera igen!
    Sveriges Radio Play – Appar på Google Play

    Hör av dig om detta inte hjälper!
    Annika Webbmaster