Vissa streamade kanaler fungerar inte på Teac NT-503

Jag använder en nätverksstreamer för att lyssna på Sveriges Radio (modell Teac NT-503). Den hämtar internetkanaler från Tunein Radio.
Under detta år har vissa av SRs kanaler slutat fungera – Din Gata fungerar, liksom P4 PLUS, medan alla variationer och lokalkanaler av P1-P2-P3 inte fungerar med min streamer.
Gissningsvis är problemet med min streamer och kompatibilitet med den codec som SR använder.
Så – kan någon hjälpa mig förstå den tekniska skillnaden mellan de två kanaler ovan nämnda som fungerar, och andra kanaler som inte fungerar?
Med den informationen kan jag kanske kontakta tillverkaren för en lösning.

Kommentarer

  • Hej och förlåt att svaret dröjt!

    Tunein har övergått till att erbjuda våra kanaler med en https-ström istället för en http-ström (men tydligen är det inte helt konsekvent genomfört vilket gjorde att du i alla fall när du skrev hit kunde höra några av våra kanaler).

    Jag har kollat i manualen till Teac NT-503 och förstått det som att du använder en app i mobilen som i sin tur kan välja olika ljudkällor som Tunein eller Spotify. Är det korrekt? Är det i så fall Ios eller Android du använder för att reglera detta?

    Det verkar gå att koppla upp mobilen även med Bluetooth eller med Chromecast (en "Chromecast audio-puck" kostar runt 350 kronor och eftersom jag sett i några recensioner att folk har haft lite problem med Bluetooth och Teac kanske det är en bättre teknik?). På det viset kan du spela upp allt från mobilen, t ex innehåll från vår egen app Sveriges Radio Play, i din anläggning utan att behöva gå över den dedikerade appen.

    Kan det vara en lösning?
    Annika Webbmaster