Vilken MHz hittar man P2 på?

Var hittar jag P2(MHz)

Kommentarer

  • Hej Helene!

    Det beror på var i landet du befinner dig. Teracom, som är det företag som hanterar utsändningarna, har tabeller och en kartfunktion där du kan hitta frekvensen där just du bor:
    Teracom, frekvenstabeller för radio
    Annika Webbmaster
  • Hej! Jag skulle så gärna vilja höra på den klassiska musiken även mellan kl 6 och 6.50 och på eftermiddagarna. Går det att ta in någon annan frekvens för att kunna göra det även här i Malmö??
    Med vänlig hälsning,
    Kerstin Davidsson
  • Nej, tyvärr ingen annan frekvens, men om du lyssnar via dator, mobil eller någon internet-baserad tjänst, får du P2 i en version utan språkprogram var i världen du än är! Om du vill veta mer om det, så fråga här!

    I just Malmö går det även att lyssna på den varianten av P2 via DAB-radio. Den tekniken kan vi inte så mycket om i detta forum, så vill du få mer information, är Lyssnarservice bättre på att svara:
    lyssnarservice@sverigesradio.se
    Annika Webbmaster