Vilken färg har solen?

En fråga du kanske fått när du försökt skriva i det här forumet. Du tvingas sedan skriva fel svar om du vill komma vidare.

Kommentarer

  • Konstigt!

    Gul är inte rätt svar. Här kan du läsa mer:

    http://solar-center.stanford.edu/SID/activities/GreenSun.html
  • Oj, finns den frågan kvar?

    Jag har bett Kundo, som driver och utvecklar forumets plattform, att rensa bort frågan, eftersom det svar som förväntas, gul, är fel. Som du visar, är solen vit. (Sedan har jag hört argument om att vitt inte är en färg, och att "alla regnbågens färger" är det bästa svaret. Oavsett så är solen i alla fall inte gul, och det gör frågan svår att svara på för oss som vill svara sanningsenligt snarare än att svara det förväntade svaret!)

    Jag kontaktar Kundo på nytt och tar reda på varför frågan finns kvar! Jag utgår från att captcha-tjänsten kommer från en tredje part, men den leverantören måste ju kunna ta bort en fråga som är direkt olämplig!
    Annika Webbmaster
  • Här kan du följa hur det går med frågan om frågan om färgen ...
    https://support.kundo.se/org/kundo/d/byt-ut-luddig-fraga-om-solens-farg/
    Annika Webbmaster
  • Nu lovar Maria Hansson på Kundo att de ska se till så att fler färger, däribland vit, accepteras som svar på denna fråga.

    Tack för att du reagerade!
    Annika Webbmaster
  • Roligt att frågan visade sig ha en lång och händelserik historia 😀