Vilken version av MacOS resp Safari behövs för SR?

På ert Support-forum skrivs om Windows-operativ och Android.
Men inte ett ord om Apples produkter – trots att t ex Mac-ar är mycket vanliga i mediavärlden! Är det en ren bojkott?
Jag kör en MacPro med MacOS 10.6.8 resp Safari 5.0.5 på en stationär dator och det fungera inte längre på SR:s hemsida.

Kommentarer

  • Följande supportsida ger inget intryck av att det går att använda en lägre version av Safari än version 9. Om du inte vill uppgradera MacOS till minst 10.9 för att kunna köra nian får du helt enkelt byta webbläsare till Mozilla Firefox, Google Chrome eller någon annan. När fungerade det senast att lyssna med Safari 5.0.5?

  • Hej Jan!
    Jag hoppas du såg supporters länk ovan http://sverigesradio.se/sida/gruppsida.aspx?programid=4282&grupp=16907&artikel=6461595
    Där har vi skrivit att Safari version 9 är minimum.
    Är det någon annan sida du kollat på som vi eventuellt bör uppdatera?