Kommentaren du söker har flyttats till en ny diskussion, eller är borttagen.

Vi kan inte hitta ljudfilen (nedladdat i Iphone)

Börjar bli tjatigt. Filen är nyss nedladdad, provlyssnar från Nedladdat för säkerhets skull men så fort jag kommer ut är filerna borta. Vad gör ni? (iPhone 7, iOS 10.3.2, Telia både 4G o Wi-fi)

Kommentarer

  • Hej Eva!
    Gäller detta alltid, alltså vad du än laddar ner? Hur menar du, så fort du kommer ut? Är det när du kommer utanför ditt wifi?
    Jesper Webbmaster
  • Nej, inte alltid, men kan inte se nåt mönster. Ut = 4G.
    Eva
  • Har du laddat ner nya versionen från igår?
    Jesper Webbmaster
  • Ja, men det löser inte problemet. Tyvärr!
    Eva
  • Du får inget felmeddelande i spelaren?
    Jag har testat detta och kan helt enkelt inte återskapa problemet på senaste ios.
    Jesper Webbmaster
  • Eva
  • I listan får jag samma fel för alla filer ned till per Moberg
    Eva
  • Hej igen Eva!Vi ska ta upp detta direkt efter semestrarna med våra utvecklare.
    Jesper Webbmaster
  • Hej Eva!

    De program som drabbades var alla program med musik och ska försvinna av sig själva efter ett tag. Om det var det som hände, så skedde dock detta alldeles för tidigt. Sommar-avsnitten hade ju 63 dagar "tillgodo" när du rapporterade in detta. Med reservation för att jag kan ha missat någon liknande felanmälan som kom under min semester, så har vi inte fått in samma felrapport från någon annan lyssnare.

    Har du detta problem fortfarande? I så fall undrar jag om det är någon skillnad mellan vilket felmeddelande du får på Metamorfoser (Text och musik med Eric Schüldt) och Tove ”Tove Lo” Nilsson (Sommar & Vinter i P1)? Metamorfoser ska nämligen ha försvunnit "på riktigt" nu, medan Sommarprogrammen ska finnas kvar ett tag till ...
    Annika Webbmaster
  • Jonnys inlägg om samma typ av fel på Samsung X-Cover 2 har jag skapat ett eget inlägg av, eftersom det rör Android-appen och förmodligen har andra bakomliggande orsaker som vi felsöker för sig.

    Här finns Jonnys problembeskrivning:
    Nedladdade avsnitt kan inte hittas (Samsung X-Cover 2)
    Annika Webbmaster
  • Eva, har du märkt av detta fel sedan i somras?
    Annika Webbmaster
  • Ja, senast imorse, P3 dokumentär, Skolgårdsmordet, hade lyssnat en bit hemma på wi-fi, när jag kom ut fick jag felmeddelande om att filen saknades.
    Eva
  • Eva
  • Något verkar vara fel med själva appen. Jag skulle själv ha testat att radera den helt och sedan starta om telefonen och ominstallera appen från grunden.

    Lyssningshistorik, favoriter och tidigare nedladdade avsnitt försvinner vid en sådan manöver, men i och med att det har varit så pass opålitligt med nedladdningarna, kan det vara värt det.

    Det fel du har rapporterat in känner jag nämligen inte igen från Ios-appen, så det verkar som om något blivit fel på just din telefon.
    Annika Webbmaster
  • Jag har rapporterat att SR 5.3, andriod 7.0, inte hittar nedladdade program utan börja streama när man vill lyssna i söndags och detta låter som precis samma fel.
    Mvh Jesper
    Jesper
  • Visst låter det likt, men eftersom apparna är så olika till sin uppbyggnad och till synes likartade problem kräver helt olika åtgärder, vill jag felsöka ditt problem ihop med andra med liknande fel som har Android, och din första felanmälan har hamnat helt rätt.

    Vi har läst din felrapport och jag ber om ursäkt över att vi inte hunnit svara ännu.
    Annika Webbmaster
  • har raderat igen (gjorde jag i somras också) och startat om. Samma fel men med fler felkoder, när jag laddat ner Text och musik med Eric Schüldt från 24 sept. Jag ger upp.
    eva
  • Det är verkligen trist, och förbryllande. Jag hittar alltså inte några paralleller på Iphone, och med helt ominstallerad app kan det inte vara några "historiska" problem som visar sig.

    Jag har all förståelse för att du ger upp. Eftersom vi inte har lyckats återskapa detta fel, kan vi inte felsöka effektivt, så på sätt och vis kan man väl säga att även vi ger upp ... Om det skulle dyka upp någon annan med samma fel, så tittar vi förstås på dina felbeskrivningar i det sammanhanget.

    Ur ett perspektiv är det förstås väldigt trevligt att du är ensam om detta fel. Andra slipper det. Men för dig är det illa, eftersom det är så svårt att felsöka.

    Så, förutom att tacka dig för väldigt stort tålamod med att svara på våra frågor och att ominstallera appen gång på gång, vill jag tipsa om andra sätt att ladda hem våra program. Tyvärr är det endast program utan musik som du kan ladda hem utanför vår egen app. (Att lyssna på musikprogram i efterhand online går självfallet, t ex i vår app eller från sverigesradio.se.) Här kan du se vilka program vi erbjuder för nedladdning:
    Program att ladda ner/poddradio

    Dessa program kan du ladda hem och spela upp med en podd-app. Det finns en förinstallerad i Iphone som heter Podcaster, men jag vet att många lyssnare och kolleger inte tycker att den är lika enkel att använda som exempelvis en som heter Pocket Casts.

    Här kan du få tips på ett par olika podcast-appar:
    Stort test: Bästa podcast-appen för din Iphone (Mac World)

    Tack för bra försök. Om du fortsätter att använda appen trots detta mystiska problem, så får du gärna höra av dig framöver och berätta hur det går. Om du stöter på andra problem med vår app, så kan det finnas samband som vi idag inte känner till, som skulle kunna hjälpa oss att förstå vad det egentligen är som gått snett ...
    Annika Webbmaster
  • på sätt och vis kan man väl säga att även vi ger upp ...

    Fast innan jag kastar in handuken helt, har jag ett par saker jag funderar över. En är att alla de avsnitt som du har rapporterat in problem med är sådana som verkligen är tänkta att raderas från appen, men detta sker långt innan "sista förbrukningsdag".

    Kan det vara din telefons datuminställning som är felaktig, så att det t ex är fel år inställt, eller fel månad? Med Gessle-programmet var det ju 63 dagar kvar att lyssna när du fick problem, så ifall detta spelar in, bör det vara en rejäl tids-skillnad.

    Jag har tidigare aldrig sett att "lokala datuminställningar" skulle påverka appen, men å andra sidan är det nog väldigt få Iphones som har helt fel datum (med minst 63 dygn), så om det skulle vara felet är det inte så konstigt att vi inte fått andra felrapporter. Å andra sidan tycker jag nog att det borde ha uppstått andra problem om din datuminställning är riktigt udda, så jag tror inte så starkt på denna teori.

    Gå gärna in och kolla. Visar telefonens kalender rätt datum och år? Konstig fråga, men med konstiga problem försöker jag tänka utanför boxen.
    Annika Webbmaster
  • Tja, vad ska man säga. Datum är korrekt. En sak jag noterat är att appen alltid laddar för direktsändning fast wi-fi är otillgängligt. Sluta skicka kommentarer, Podcaster och Sonos appar funkar.
    eva

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan bli synligt för alla.
Din e-post visas aldrig publikt. Läs vår policy