Vetenskapsradion avklippt

Hej!
Alla gånger jag lyssnat på Vetenskapsradions nyheter på podd, som är ca 5 min, så klipps alltid ljudet mitt i en mening på slutet. Det verkar vara under det sista inslaget.

Kommentarer

  • Hej Helena!

    Detta problem beror på att nyheterna spelas in efter tablån, och att verkligheten av olika skäl ofta skiljer sig från tablån.

    Jag vill tipsa om att Vetenskapsnyheterna går att lyssna på i en följd, så att du alltid kan nå uppdaterade nyheter som inte har kapade slut:
    Toppnyheter hela dygnet - nya spellistor i Sveriges Radio Play

    Nu bygger bilden i denna beskrivning på en tidigare version av appen, men jag hoppas att det ändå går att följa:
    1) Leta upp Toppnyheter på hemskärmen och tryck på knappen Fler nyheter under "karusellen".

    2) Där väljer du Vetenskap och kan starta första klippet, så spelas övriga ljudklipp upp automatiskt. Om en viss nyhet inte intresserar dig, kan du svepa förbi den nyheten.

    Hoppas att du har nytta av denna funktion, som jag själv tycker gjort det enklare att lyssna på Vetenskapsnyheterna!

    Trevlig helg

    Annika Webbmaster
  • Hej! Samma problem (och anledning antar jag) gäller för nyhetssändningar och Ekonomiekot. Jag förstår att ni vill ha automatik i arbetet, men kan ni inte lägga in att podden ska spela in t.ex. 10 sekunder extra, utöver vad som tablån anger? Det skulle förmodligen lösa problemet.
  • Hej Bosse!

    Jag vet att det, av skäl jag nu inte minns, inte var möjligt senast jag undersökte - men eftersom det var ett tag sedan, tar jag reda på hur det ser ut nu. Om det inte går, så ser jag till att ta reda på varför.

    Ekot, lokala nyhetssändningar, kulturnyheter och sport kan du lyssna på genom de spellistor i vår app Sveriges Radio Play som jag tipsade Helena om för Vetenskapsnyheterna. Numera finns det en länk i nederdelen av appen som direkt tar dig till "den vita nyhetsdelen av appen" där dessa spellistor finns.

    Behovet av att nyhetssändningarna ska vara kompletta kvarstår förstås trots detta! Dels saknas vissa typer av nyheter (exempelvis Ekonomi-nyheter), och ibland är det ju en viss sändning man verkligen vill lyssna på, inte nyhetsinslagen. Och för lyssnare på andra plattformar än vår Play-app, är det endast sändningar som finns tillgängliga för efterhandslyssning.

    Tack för att du får mig att på nytt undersöka om vi kan lösa detta genom en så enkel sak som "längre marginal" när vi spelar in sändningarna!
    Annika Webbmaster