"Vetenskapsprogram"

God morgon, söker ett program som sänts ett antal ggr under helgen, som bl a handlar om Teslas ev byggande av batterifabrik, där var oxå en professor från Göteborg med, som ofta är med när det gäller bilar. Programmet sändes bl a i söndags morse och jag har letat  på "alla"! ställen i er programtablå...Men tyvärr inte hittat det. Jag tror att ordet "Vetenskap" fanns med i rubriken. Hoppas att ni kan hitta programmet...Mvh Ingemar (Alltid P1-lyssnare)

Kommentarer

  • Bra att du angav att du är P1-lyssnare, för jag har hittat ett par möjliga inslag från P4 Väst som vi tillsvidare uteslutet.

    Var det en tydlig vetenskaplig vinkel, och inte ekonomisk till exempel? Frågeställningar kring en ny fabrik kan ju tangera flera områden ...

    Och ... Rör det sig om ett inslag på några minuter? I och med att du hörde samma (eller snarlikt) ett par gånger, skulle det kunna ha varit ett inslag från antingen Ekot eller Vetenskapsnyhetera.

    Återkom så ringar vi in vad det kan ha varit! Jag hyser stort hopp om att vi ska kunna återfinna inslaget.
    Annika Webbmaster
  • Hej igen. Jag tror att programmet var ca 30 minuter och sändes i P 1, finns inget i P4 att lyssna på (Hahaha). Där var även en dam med i diskussionen. Ang om att Tessla skulle bygga en batterifabrik i Sverige, diskuterades mycket, många komuner vill ha fabriken, Men professorn från Göteborg (KTH??) trodde inte på detta, p g a  att det är för tungt med batterier i elbilarna, utan trodde mer på bränsleceller, den nya framtiden. En sådan fabrik kan Tessla ev bygga.

    Tyvärr kommer jag inte ihåg mer från inslaget,det rörde ju oxå ekonomi, men det var mycket intressant, det är därför jag jagar det. Tycker det är konstigt att det inte fanns med på P 1:s programtablå på söndagsmorgonen.

    Hoppas att ni hittar det, bor i Norrköping, så jag har svårt att lyssna på P 4 Västnytt.....sätt i gång att leta!!!!väntar ivrigt..../Ingemar
  • Hej
    Ekonomiekot lördag låter onekligen intressant ja. Och är säkert det du söker.
    http://sverigesradio.se/sida/avsnitt/858733?programid=3626
    mvh
  • TACK för att ni hittade programmet....mvh Ingemar