Vem har nytta av snabbare uppspelning?

Hej. Varför finns funktionen snabbuppspelning (det lilla molnet längst ned i mitten) på SR:s app? Attt lyssna på en uppspelning som är exempelvis 20% snabbare än vanlig uppspelning. Vem har nytta eller glädje av det?
Uffe

Kommentarer

  • Bra fråga!

    Här kan du se att tjänsten var efterfrågad under en lång tid innan vi införde den:
    Uppspelningshastighet i Play-appen

    Målgruppen för snabbare lyssning verkar främst vara personer som vill hinna lyssna på mer innehåll under kortare tid rent generellt, men jag har även sett lyssnare som har velat använda funktionen för enstaka program där de har uppskattat innehållet, men tyckt att tempot eller programledarens sätt att prata varit enerverande långsamt.

    Rent praktiskt har jag oftare tipsat lyssnare om att det går att sänka hastigheten för att kunna ta del av bra program där de tyckt att programmet haft ett forcerat tempo.
    Annika Webbmaster