Varförgoogle mini?

kan jag inte lyssna på sverigesradio på min

Kommentarer

  • Hej!

    Du bör kunna lyssna på oss i en Google mini!

    Testa att säga "Okej Google, prata med Sveriges Radio"

    Om det inte fungerar, så testa om det fungerar bättre att säga "Hej Google, prata med Sveriges Radio".

    Om du inte kan spela ett visst program eller den kanal du önskar, så berätta vilken det gäller!

    Det här får vi säkert att fungera.
    Annika Webbmaster
  • Den spelar bara P4 PLUS, när jag säger Sveriges radio så får jag direkt p4 plus.
  • Säger du Okej Google, prata med Sveriges Radio?

    Då ska en trevlig röst fråga vad du vill lyssna på, och du kan välja program eller kanal.
    Annika Webbmaster
  • Ok ska alltså säga ok Google prata med Sveriges radio?
    Inte bara Sveriges radio som jag gjort sen jag köpte den? 😀
  • Ja, det är det sätt jag rekommenderar!

    Det går även att säga exempelvis Okej Google, spela P1, så är det meningen att P1 ska spelas upp. Fast då kommer kanalen inte direkt från oss utan via en tjänst som heter Tunein (men de hämtar förstås våra kanaler från oss).

    Det sättet är bra om du ibland vill lyssna på Sveriges Radios kanaler, och ibland vill lyssna på den norska kanalen NRK Super Jul eller någon annan kanal som inte är vår, eftersom det räcker att säga kanalens namn utan att behöva hålla reda på vem som ligger bakom vad. (Någon lyssnare har tipsat om att det dock går enklare om han säger spela Radio P3, istället för bara spela P3.)

    Lycka till!
    Annika Webbmaster
  • Ok tack ska prova när jag kommer hem.