Varför ta bort genväg till inställningar för datamängd?

Jag ser att ni tog bort genvägen i spelaren till inställningar för datamängd, till förmån för...ingenting:

Det var då ingen brist på utrymme i den menyn.

Med tanke på att ni inte ersatte detta med en inställning för datamängd baserat på uppkopplingstyp, vilket betyder att man fortfarande måste detaljstyra denna inställning hela tiden, så måste jag fråga: varför?

Vad blev bättre?

Kommentarer

  • Förlåt det väldigt sena svaret!

    Vi har tittat på i vilken utsträckning olika funktioner används och ni som har styrt uppkopplingen denna väg har varit väldigt få (vilket i och för sig kan bero på att det varit en inställning som inte så många har hittat till).

    Det stämmer att vi inte har ersatt utrymmet med under trepunktsmenyn med något kreativt - än. Men som jag har förstått det så kommer det inom kort funktioner som ska in där, och för att bereda plats för dessa har vi möblerat om.

    Jag ska dock kolla upp ifall dessa förändringer gäller både kanaler och avsnitt. Många av inställningarna tror jag enbart handlar om avsnitt, och i sådana fall kommer jag att argumentera för att vi ska lägga tillbaka denna inställningsmöjlighet vid kanalerna!

    Jag återkommer när jag tagit reda på om det stämmer att det är avsnittens inställningar som behöver mer utrymme i appen framöver. och hur de kolleger som styr över utvecklingen i så fall ställer sig till att återinföra möjligheten att påverka kanalernas kvalitet via trepunkts-menyn!

    Trevlig helg, och tack för hjälp att tänka till här!
    Annika Webbmaster