Varför startar sr-appen av sig själv?

När jag sätter in mina hörlurar på kvällen i MB så efter en liten stund har st-appen startat och P1 går i hörlurarna? Jag fattar ingenting?  Jag stänger av. Och sedan på natten är den igång igen. Jag har frågat Apple om det kan ha med telefonen att gör. Dom säger nej. Dom sa att jag skulle ta kontakt med er. Jag har testat att ta bort appen och installera den igen

Kommentarer

  • Hoppas att du har wifi, så att inte mobildata slösas bort på att spela P1 medan du sover!

    Det här hoppas jag att vi kan förklara, men först behöver jag förstå.

    MB, vad är det?

    Är hörlurar och mobil i övrigt helt inaktiva?

    Är det Bluetooth-lurar?

    Använder du röst-styrning via Siri?

    Svara på det du kan, så hoppas jag att vi kan ringa in felkällan.
    Annika Webbmaster
  • Hej!
    Det är inte jag som skrivit frågan ovan men jag har samma problem. Har också installerat om appen utan resultat. SR sätter igång av sig själv och jag har inte lyckats hitta en förklaring eller ett mönster. Jag har ofta hörlurar anslutna.

    Jag använder aldrig Siri
    Jag har inte Bluetooth-lurar
    Telefonen varken används eller laddas när det händer
  • Felet är gammalt och drabbar alla ljud-appar som bygger på den ljudspelare som finns inbyggd i Iphone. Det som senast spelades i denna spelare spelas oönskat upp i vissa sammanhang.

    Det var ett tag sedan jag senast gjorde en ordentlig djupdykning i vad problemet kan bero på, men då verkade det finnas lite olika orsaker. Någon form av koppling finns oftast till hörlurar eller extern högtalare, och för några lyssnare har det hjälpt att dra ur hörlurarna ur telefonen när de inte lyssnar.

    Här är det en Iphone-användare med liknande problem (fast inte med just vår app) och de tips hon får om att testa om hörlurarna är problemet eller om det finns smuts i hörlursingången kanske du kan ha nytta av?
    MacWorld forum: Musikspelaren startar av sig själv
    Annika Webbmaster
  • Hej,
    Har samma problem som många andra, sr appen går igång av sig själv, utan att man förstår varför och bara ibland. Alltså inte varje gång man använt appen.
    Det drar surf och laddar ur telefonen. Borde väl gå att hitta en lösning för oss användare. Annars får man göra som jag, ta bort appen varje gång man lyssnat färdigt.
  • Hej
    Händer det när du har hörlurar inkopplade?

    mvh
  • Det händer, oklart om det händer utan hörlurar.
  • Som det beskrivs ovan så är hörlurar ofta orsaken till det, och det är något jag själv råkat ut för så ofta att jag slutat ha hörlurar med mikrofon.
    Statisk elektricitet när man har hörlurar i brukar också kunna orsaka det, då tror telefonen att man trycker på någon knapp som inte finns.

    mvh