Varför länkar ni inte från en nyhet till era egna program?

Hej. I denna nyhet skriver ni "Ekots lördagsintervju" men länkar inte till programmet. Finns någon vettig anledning till det eller har ni bara inte hunnit implementera?
https://sverigesradio.se/artikel/lofven-vi-valde-var-ratt-strategi

Kommentarer

  • Jag håller med om att det förväntade förstås är en länk, och bör vara det även om vi refererar till en nyhet från annat mediebolag, som här:
    Högt uppsatta på Karolinska gick före i vaccinkön – utreds

    När jag letade efter en nyhet att illustrera med, såg jag att det ofta saknas länkar vidare till andra medier och källor den senaste tiden, och vill ta reda på om det finns något skäl till detta.

    Jag hoppas att det är rena misstag och att din fråga hjälper oss att komma ihåg denna viktiga service till lyssnarna.

    Tack för att du tog dig tid att skriva till oss om detta!
    Annika Webbmaster
  • Ja det vore såklart bra, men förstår om det blir mycket jobb.
    För mig handlade detta om att jag ville veta mer så en länk till hela intervjun hade varit ändamålsenligt.
  • Du har förhoppningsvis redan hittat till Ekots Lördagsintervju, men om någon annan som läser vill hitta till hela den aktuella intervjun, så ligger den här:
    Valde Sverige rätt strategi, Stefan Löfven (S)?

    Jag har varit i kontakt med kolleger på Ekot som berättar att policyn fortfarande är att vi ska vara generösa med cred och länkar. Att detta saknats på flera håll beror troligen på slarv, tidsbrist eller att alla kolleger inte känner till vår länkpolicy. De ska göra vad de kan för att vi ska hålla oss till de riktlinjer vi har satt upp!

    Just när det gäller att vi missar att länka även till våra egna program, blev de lite förvånade, eftersom "det är så självklart att det ska finnas" - precis som du tyckte att det borde göra!
    Annika Webbmaster