Varför kan jag inte längre lyssna på poddar från Sveriges Radio i USA?

Hej,

I dag är det den 31januari, 2020. För en vecka sedan kunde jag plötsligt inte lyssna på mina poddar från Sveriges Radio. Jag bor i USA och uppskattar möjligheten att kunna lyssna på svenska nyheter och annat intressant som händer i Sverige. Jag har en iPhone Xs med iOS 12.3.1
Det funkar inte heller på min mans iPhone, men det funkar fint på våra datorer.
Jag är mycket tacksam för svar om hur jag ska kunna få tillgång till poddarna igen.

Tack på förhand,
Anette

Kommentarer

  • Hej Anette och tack för att du rapporterade in detta!

    Tills felet är löst, bör du kunna lyssna över wifi, om det kan minska problemet något ...

    Poddarna bör du även kunna nå via andra appar, som den podcast-app Apple själva har och som brukar vara förinstallerad på Iphone:
    Lyssna med Apple Podcasts

    Om även den får problem med vårt innehåll, så ladda hem avsnitt över wifi och lyssna på nedladdade avsnitt. Samt berätta för oss, för det kan vara viktigt för vår felsökning.

    En annan lyssnare i USA har samma problem, och vi har kartlagt felet ihop:
    Appen fungerar inte utrikes (Iphone)
    • felet drabbar både vår app och vår webbplats
    • kontakt finns med servrar, men innehåll blockeras
    • felmeddelandet i Safari:
      Safari cannot open the page because it could not establish a secure connection to the server
    • drabbar bara Ios-enheter
    • uppstår endast över mobilnätet, så att lyssna över wifi eller en VPN-uppkoppling, är inget problem
    • mobiloperatören är AT & T
    • Felet har rapporterats in från Chicago och från Indiana, medan lyssnare med samma operatör i Florida, Virginia och Washington inte har haft problem
    Frågor:
    1. Vilken operatör har du och maken?
    2. Fungerar appen över wifi?
    3. Var i USA bor ni?
    Annika Webbmaster
  • En fråga till ... Var du uppkopplad på samma sätt och med samma telefon när du skrev hit?

    Bakom kulisserna kan jag se bland annat din IP-adress, och eftersom jag tror att den är relevant för felet, vill jag vara säker på att du inte var uppkopplad via wifi när du skrev hit, medan felet uppstår över mobilnätet ...
    Annika Webbmaster
  • Äsch, du skrev ju hit med datorn, ser jag nu!

    Om du eller maken har möjlighet att skriva en rad i forumet från telefonen över mobilnätet, så vore det en hjälp.
    Annika Webbmaster
  • Hej igen!

    Den lyssnare i Chicago som först rapporterade in problem, kan åter lyssna. Hoppas att det har löst sig även för dig!
    Annika Webbmaster