Hur hittar jag SR appen för iPad i app store?

Varför hittar jag inte SR appen i app store i min iPad
Visa bästa svaret

Kommentarer

  • Jag hittar inte heller appen i min Ipad. (Jag har den däremot i min Iphone). Jag bor i Norge, men det borde väl inte spela roll?
    Har sökt efter appen många gånger. (Är inte nöjd med de kommersiella apparna som går att hitta).
  • Jag lyckades nu hitta appen nu genom att söka på appar för ”iPhone only” — i app-store i iPaden. (Jippy. Äntligen. Det tog mig bara några år att hitta. 😏). 🙌🏼
    Bästa svaret
  • Bra jobbat Marion!

    Ronnie, har du lyckats?

    Apple ger dig per default endast möjlighet att söka efter Ipad-appar när du är på en Ipad ... Och vår app har brister i Ipad-anpassningen som gör att den, trots att all lyssning fungerar lika bra på Ipad som på Iphone, inte finns listad.

    Den här länken borde leda dig rätt, men jag beskriver även hur man hittar den på en Ipad!

    Sveriges Radio Play hos App store

    Om det inte har ändrats sedan jag senast testade gör du så här:

    1. Gå till App Store
    2. I Filter (rullmeny högst upp till vänster) väljer du Support - Endast iPhone (någon lyssnare har rapporterat att det dröjde lite innan deras sökresultat blev relevanta efter den manövern)
    3. Leta upp Sveriges Radio Play
    Annika Webbmaster
  • Har trots denna information inte lyckats hitta sr play på min mammas Ipad. Jag har appen på min Android telefon men den finns inte att hitta på ipaden. Däremot hittar vi massor av andra radioappar men inte sr play.
    Har ni någon lösning på detta?

  • Hej Lena!

    Appen behöver Ios 13 numera, så om din mamma har ett äldre operativsystem, kanske det är problemet? Har du möjlighet att hjälpa henna att uppgradera operativsystemet, eller går inte det på hennes modell?

    Det går att ladda hem en äldre version av appen, men kräver att man använder ett Apple-ID där vår app någon gång ar hämtats "med en aktuell version". Läs mer här:
    Kan jag installera en äldre version av Iphone-appen?

    Tror du annars att din mamma skulle ha nytta av att du lade in en genväg till vår hemsida? Läs här hur du gör (stycket med mellanrubriken Lägga till en webbplatssymbol på hemskärmen på iPad):
    Bokmärka favoritwebbplatser i Safari på iPad
    Annika Webbmaster