Var hittar jag volymknappen? (Ipad)

Innan jag uppdaterade, kunde jag genom svepning åt höger hitta "volymknapp". Vart hittar jag det nu?

Kommentarer

  • Hej!

    Visst handlar det om att reglera volymen på en Ipad? Där reglerar du ljudet med Ipads eget reglage för volym.

    Är det en uppdatering till Ios 11 (det nya operativsystemet för Ipad) som har ändrat denna funktion? Ser det i så fall ut ungefär som på bilderna på denna sida nu?
    Apple: Använda och anpassa Kontrollcenter på iPhone, iPad och iPod touch

    I så fall kan du kika på den rörliga bild som finns på den sidan vid Justera ljudet, där de visar hur du gör!

    Om detta inte var rätt hjälp, så berätta mer. Vad är det som har uppdaterats? Och gäller det Ipad?
    Annika Webbmaster
  • M Snellman svarade:
    Jag vet var volymknappen finns på min Apple-padda.
    Har fingerproblem, så det var mycket enklare förrut, då jag lyssnade på radio direkt. Då kunde man minska och öka volym enkelt, genom att dra på en skala, som var synlig i fönstret. Det är den som försvunnit.

    Den länk jag gav ovan, Apple: Använda och anpassa Kontrollcenter på iPhone, iPad och iPod touch, visar hur detta görs från skärmen utan att behöva manövrera någon fysisk knapp. Kan du fortfarande nå det läge som visas på Ipad-bilden här?

    Annika Webbmaster