Ljudvolym ändras av t ex SMS

Sedan några dagar tillbaka fungerar ljudvolymen väldigt dåligt. Om man tex får ett samtal under SR lyssning, eller får ett sms så dämpas ljudet men återgår inte längre till normal nivå. Det går heller inte att höja tillbaka till normal nivå. Dessutom upplever jag ljudkvaliteten betydligt sämre i detta läge. Ibland kan ett nytt sms eller notis ställa tillbaka volymen.

Kommentarer

  • Hej Magnus!

    Buggar är vad vi jagar mest hela dagarna, så du har skrivit till rätt ställe! Just det problem du beskriver har vi dock inte stött på förut eller själva kunnat återskapa, vilket gör att vi behöver be dig hjälpa oss att förstå vad det är som händer!

    Har problemet fortsatt? Gäller detta i så fall endast vår egen app, eller har du samma problem även med andra ljudtjänster? Om detta är svårt att svara på för att du inte använder andra ljudtjänster, så kan du testa att t ex lyssna på något av våra program i Apples egen app Podcaster som redan bör finnas installerad på din telefon:
    Prenumerera och lyssna på podcaster

    Vet du om du hade uppdaterat något i telefonen eller t ex börjat använda nya hörlurar i samband med att felet uppstod?

    Hoppas att vi snart kommer på vad felet beror på!
    Annika Webbmaster
  • PS:
    Jag ändrade rubriken på detta, från Var anmäler man buggar? till Ljudvolym ändras av t ex SMS, så att eventuella andra lyssnare med samma problem (eller som rentav har haft problemet och funnit en lösning) kan hitta hit!
    Annika Webbmaster